שעות ספורות לאחר ההודעה על ניצחונו של ג'ו ביידן במירוץ לנשיאות ארצות הברית, המדיה האמריקאית עדיין לא יודעת את נפשה. ב"סאטרדיי נייט לייב", תוכנית הבידור הסאטירית הוותיקה, הגיבו בזריזות עם שני מערכונים (הפרק המלא יהיה זמין לצפייה ביום שלישי, yes VOD). מערכון אחד הוקדש לנאום הניצחון של ביידן וסגנית הנשיא הנבחרת קמלה האריס, בגילומם של ג'ים קארי ומאיה רודולף - שמטבע הדברים הולכים להפציע באופן קבוע במהלך העונה הקרובה. המערכון השני הוקדש לתבוסתו של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, בגילומו של אלק בולדווין.
1 צפייה בגלריה
מתוך  "סטרדיי נייט לייב"
מתוך  "סטרדיי נייט לייב"
מתוך "סטרדיי נייט לייב"
(צילום מסך, NBC)
בקטע המוקדש לטראמפ, הודגש שוב שטף הדיסאינפורמציה שפיזר הנשיא במהלך ימי הבחירות הדרמטיים, כולל ההאשמות הלא מבוססות על זיוף וגניבת קולות שקוממו עליו את התקשורת האמריקנית. הקטע על ביידן והאריס - מלטף ומחמיא משמעותית - הדגיש את הבטחתו של ביידן להיות נשיא לכל האמריקנים, אלו שהצביעו עבורו ואלו שלא. פרק הזמן הנרחב יותר שהוקדש להאריס, בגילומה של יוצאת SNL רודולף, רמז אולי על הדגש שהולכים לשים עליה כותבי התוכנית במהלך העונה, כיאה לסגנית הנשיא הראשונה בהיסטוריה של האומה, כמו גם השחורה הראשונה בתפקיד הזה, והאסייתית-אמריקנית הראשונה.
האג'נדה הפוליטית הליברלית של תוכנית הבידור והסאטירה הוותיקה, מוסד של ממש בתרבות האמריקאית וגם מחוצה לה, ברורה מאין כמותה. הטיפול הביקורתי, מלא הזעם והבוז שהוענק לדמותם של טראמפ, אנשי סודו ואנשי ממשלו, היווה חלק משמעותי מאופייה של SNL בשנים האחרונות. אלא שכעת, טראמפ בדרכו החוצה - ויחד אתו הסערות, השערוריות והציוצים שסיפקו ל-SNL חומר כה רב ועשיר במשך ארבע השנים האחרונות. לפחות בזמן הקרוב, המנהיגות החדשה ורוחות האופטימיות והשינוי המגיעות עמה יעניקו אופי שונה לתוכנית, מן הסתם. כעת רק נותר לגלות האם ימשיכו כותבי התוכנית לטפל בכפפות משי בדמותו של ביידן גם במהלך כהונתו.