כוכב הילדים רוי בוי מעלה לרשתות החברתיות סרטון התנצלות בעקבות סערת הסרטון הגזעני שנחשף אמש (שבת), ואחרי הקפאת תוכניתו כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
"אין לי מילים להביע את הצער הכבד שגרמתי לאנשים, שגרמתי לציבור הבדואי היקר. אין לי מילים לחשוב בכלל על הנזק שעשיתי. אני מתנצל מעומק ליבי על הסרטון המטופש המיותר והנורא הזה. הכעס הגדול מוצדק לחלוטין, טעיתי טעות ענקית, טעות מרה... מאז שאני ילד קטן שאבתי השראה מהבדואים, כל הדמות של רוי בוי - של אוהב טבע - היא מאחיי הבדואים, גדלתי איתם, הם לימדו אותי לרכב, הם לימדו אותי לחפש בעלי חיים. כל הידע שיש לי רק מהם. זה לא משקף אותי, למרות שזה נראה ככה. מי שמכיר אותי יודע כמה אני מתייסר וסובל, פשוט טיפשות טהורה, טמטום טהור ולא מצחיק שעשיתי במו ידיי, אני רוצה לבקש סליחה מאחיי הבדואים. סליחה, מחילה, אני מצטער".
כאמור, אמש הופץ ברשתות החברתיות סרטון גזעני ובו נראית משפחה שנמצאת בטיול נתקלת בילדים בדואים. "מי רוצה להאכיל בדואי?", נשמע האבא שואל כמה פעמים את שלוש בנותיו שיושבות ברכב ומעביר להן עוגיות - כדי שיתנו אותן לילדים הבדואים שעומדים מחוץ לרכב ומסתכלים עליהם. כל זאת, בזמן שהוא מתעד את האירוע.
כעבור מספר שעות, הודה עוז כי הוא עומד מאחורי הסרטון המדובר. בעמוד הפייסבוק שלו, פרסם כוכב הילדים פוסט ובו הסביר כי מדובר בסרטון מטיול משפחתי מלפני חמש שנים. בהמשך ביקש להתנצל על מעשיו: "אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו, הם אינם ראויים להיאמר. זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחר. דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת. מצטער מעומק הלב ומבקש סליחה מכל מי שנפגע".
1 צפייה בגלריה
רוי בוי
רוי בוי
רוי בוי
(צילום מסך מתוך עמוד היוטיוב "רוי בוי - הערוץ הרשמי")
ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת כינה זאת בטוויטר "תחתית האנושיות, בהמיות גזענית ומתועבת". עטייה אל-אעסם, ראש מועצת הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, אמר: "כשראיתי את הסרטון בפעם הראשונה זה גרם לי תסכול ועוגמת נפש. לא חשבתי שיש אנשים שמסתכלים על הבדואים מלמעלה, שחושבים שהבדואים הם קופים. זה כמו שאתה הולך לגן חיות ורוצה להאכיל קוף, זה מזעזע".
הבוקר נודע כי בעקבות הסרטון, יוקפאו צילומי העונה הבאה של תוכניתו בערוץ ג'וניור. בערוץ אישרו את הפרטים ואמרו ל-ynet כי עונה נוספת תוכננה להצטלם, אך נעצרה עם היוודע דבר הסרטון. "הערוץ מצר מאוד על הדברים שנאמרו על ידי רוי בוי וסולד מתוכן הדברים", נמסר מטעם הערוץ. "התנהלות מסוג זה אינה מקובלת בשום צורה ואופן על הערוץ, שחרט על דגלו את ערך הכבוד ההדדי, הסובלנות והשוויון לכל אדם באשר הוא, ללא הבדל דת, גזע ומין. עם זאת, נדגיש כי רוי בוי הביע את צערו העמוק והכנה וביקש סליחה על אופן התנהלותו. בימים הקרובים תתקיים פגישה בין מנהלי הערוץ לרוי בוי באשר לעתיד שיתוף הפעולה".