"ישראל אוגלבו נותן קפיצת קרטה עליי, ראיתי כבר שהירך שלי הולכת להישבר לשניים", את הדברים האלה אמרה דנה רון, שהעדיפה לפרוש מ"הישרדות VIP" אחרי ימים בודדים על האי בתוכנית.
רגב הוד סיפר אחרי הפרק ששודר אמש (ג'), כי ביקש מאשתו להרחיק את בתו מהטלוויזיה כדי שלא תראה את הדיבור שאביו סופג בטלוויזיה. הוד אמר את הדברים בתוכנית "הצינור" מיד אחרי שידור הפרק שבו אוגלבו השפיל אותו רק כי לקח ברזנט מהשבט שלו.

אל אילנה אביטל, המבוגרת ממנו, אוגלבו דיבר בחוסר כבוד משווע במועצת השבט, ומעידו קוז'יקרו הוא ביקש להוריד את היד בטון מאיים, אחרי שזה הניח עליו את היד באופן חברותי. "תירגע כבר עם הידיים", אמר קוז'יקרו בכעס.
אין ספק שישראל אוגלבו לוקח את המשחק ב"הישרדות" צעד אחד קדימה והופך את חוויית הצפייה לקשה מאוד. לפי נתוני הרייטינג, "הישרדות" נחשבת לאחת התוכניות עם אחוזי הצפייה המשפחתית הגבוהים ביותר, אבל אוגלבו הופך את "הישרדות" מתוכנית בידור חברתית - לתוכנית אלימה ואנטי חברתית. הוא לא אשם בכך. הוא בא לשחק וכך הוא מבין את המשחק. אבל מישהו צריך לשים לו גבולות, מישהו צריך לקחת אחריות. נראה שהעורך הראשי רצה להביא עונה נועזת יותר - והאמת? הצליח לו: הליהוק מצוין, המשימות מרתקות והרייטינג בהתאם.
אבל ויש אבל גדול. יש הרגשה שבעונה הזאת של "הישרדות" בודקים את הגבולות. היא החלה עם משימה אלימה במיוחד שבה השורדים הפכו לחיות טרף שקפצו אחד על השני, ונמשכת עם דירוג חברתי קבוע - בעוד שבישראל 2020 נלחמים בחרמות על ילדים בבתי הספר. תוסיפו לזה את העובדה שכמעט בכל פרק משודרות קללות שמטושטשות בתרגום ומלוות בביפ ותקבלו תוכנית שלא מתאימה בשום צורה שהיא לצפייה משפחתית בערוץ גדול בשעות הערב.
1 צפייה בגלריה
ישראל אוגלבו ועידו קוז'יקרו
ישראל אוגלבו ועידו קוז'יקרו
ישראל אוגלבו ועידו קוז'יקרו
(צילום מסך, רשת)
אף אחד לא מצפה מ"הישרדות" להיות תוכנית חינוכית. מדובר בטלוויזיה מסחרית ובפריים טיים, והמטרה היא להביא כמה שיותר רייטינג. אבל ערוץ רשת, שהתגאה במשך שנים בערכיות שלו - לא יכול להרשות לעצמו שמשפחות יתכווצו וירגישו אי נוחות כשהן צופות בטלוויזיה.
אם "הישרדות" תמשיך להתקרב לגבול ואולי לחצות אותו - קשה להאמין שהרייטינג ייפגע בטווח הקצר כי הצופים נמשכים לקרבות, אבל לטווח הארוך תירשם פגיעה במותג וגם בערוץ.
ברשת בונים על עונות נוספות של "הישרדות VIP", וכאן הם צריכים להתחיל לדאוג. המפורסמים המעניינים יותר והשמות הגדולים, יחשבו כמה פעמים האם להגיע כשהתנהגות כמו של אוגלבו מקבלת במה כל כך רחבה. ראינו כבר שעידן חביב אמר שלא נעים לו לבלות בחזקת אדם שמתנהג כמו אוגלבו. והאמת שגם לי לא.