24 שעות טיסה לפיליפינים, 17 שעות נסיעה באוטובוס, חמישה ימי בידוד לפני הצילומים ומשימת פתיחה אגרסיבית. כל אלה שברו את מתמודדת "הישרדות VIP", דנה רון, שפרשה מתוכנית הריאליטי זמן קצר אחרי שהחלה, כפי ששודר בפרק הערב (ב', רשת).
"אין הרבה נשים, חוץ מירדן ג'רבי, שעמדו אי פעם במשימת פתיחה כזאת משמעותית", מסבירה רון את פרישתה מ"הישרדות", רגע אחרי תחילת העונה. "אני מגדירה את זה מגדרית כאישה מול גבר. אם אימא שלך או חברה שלך יעמדו בסיטואציה כזאת - בחורה מול כל הגברים החזקים במשימה כזאת - אני בטוחה שזה ישפיע עליהן או על כל אישה", אומרת רון, ומתייחסת למשימת הקרב הראשונה שבה נאלצו שני השבטים להיכנס למאבק פיזי על מצרכי בסיס.
4 צפייה בגלריה
דנה רון
דנה רון
"הייתי חסומה לחלוטין". דנה רון
(צילום: אור דנון)
רון בת ה-48 הגיחה לחיינו כשהשתתפה בעונה השלישית של תוכנית ריאליטי אחרת - "האח הגדול". מאז היא הספיקה להנחות תוכניות בקשת ובערוץ 10 שכבר נסגר, השתתפה בתוכנית "זוג מנצח", ולפני כשנה קיבלה את ההצעה להופיע ב"הישרדות". בריאיון שפורסם בסוף השבוע האחרון במוסף "7 לילות" של ידיעות אחרונות, סיפרה כי ניסתה להציב תנאים קשים להפקה - כמו השימוש בכובע הגדול בגלל הפיגמנטציה שלה, אולם כשההפקה הסכימה גם לזה - נגמרו לה התירוצים. "הסכמתי כי 'הישרדות' זה פורמט מנצח. ההפקה התעקשה עליי".
אבל זה לא כל כך השתלם, עזבת בהתחלה. "הייתי בסערת רגשות. למחרת, בבוקר שאחרי הפרישה, נשמתי עמוק ואמרתי לעצמי 'חבל שלא נתת לזה עוד צ'אנס', אבל לא הייתי במצב הזה, זאת התוצאה. כשיש משימת פתיחה - זה מטלטל. יש חלק שזה פחות טלטל אותם, ואני לצערי נפלתי".
התאכזבת מעצמך? "בנקודת הזמן שהייתי בה אז, לא הייתה יכולה להיות תוצאה אחרת. הייתה השתלשלות עניינים כזאת שלא הייתי משנה את החלטתי. לכל אדם יש את הטריגר שלו להחלטות ולהתנהגויות: אחד נסגר כשהוא במריבה, ואחד במשימה כזאת אינטנסיבית. הייתי חסומה לחלוטין".
4 צפייה בגלריה
דנה רון
דנה רון
דנה רון
(צילום: אור דנון)
4 צפייה בגלריה
דנה רון
דנה רון
אחרי המשימה ששברה אותה
(צילום: אור דנון)
"אנשים בבית צריכים להבין את הנסיעה לאי שנמצא בחור שכוח אל בפיליפינים. יומיים שלמים אתה נמצא בדרכים ובטיסות, ואחרי הדרך המסובכת יש עוד 17 שעות נסיעה באוטובוס. כשאתה כבר מגיע לאי אתה נכנס לבקתה מבודדת, שם שהינו משהו כמו ארבעה-חמישה ימים. בידוד מוחלט, מביאים לך אוכל שלוש פעמים ביום אבל אין לך טלוויזיה או פלאפון. אתה בוואקום ובלחץ מתי התוכנית תתחיל. בוקר אחד דופקים לך על הדלת בשש בבוקר ואומרים לך 'לך תתלבש'. ואז אתה רואה את גיא זוארץ. הייתי בטוחה שנקבל את בגדי הים ונתחיל את המשחק. אבל לא! זה לא קורה. גיא פתאום מדבר על הדירוג החברתי, שהיינו צריכים לדרג מי יותר פופולרי ומי פחות".
דורגת בין הפחות פופולריים. נעלבת? "זה לא מדגדג לי. לא שינה לי וזה גם לא רלוונטי. אני אגיד לך יתרה מזאת, ניסיתי לעשות אסטרטגיה ודירגתי את עצמי במקום נמוך. זה לא דגדג לי. עברנו דברים כמו סטיגמות ועניינים. אין לי שום בעיה עם זה".
כשהתחילה משימת הקרב מה הרגשת? "שמענו שהמשימה התחילה ולא כל כך הבנו. אנחנו רצים לתוך משימה באיזה יער, ומתחיל קרב מטורף בין כולם. זה משהו שאי אפשר להבין בכלל, זאת משימה סופר מאתגרת ואינטנסיבית, מלאת יצרים ואגו. היינו בצורך אמיתי להשיג את הדברים שפשוט יגדירו את השהות שלנו על האי. אני ברוב טיפשותי במקום ללכת לדברים הקלים, נכנסתי לביצה דביקה וניסיתי להשיג את הברזנט. זוהר שטראוס ואני הוצאנו אותו ואז התחילה כל הדרמה. ירדן ג'רבי ראתה אותנו וקראה לכל החברים שלה, אחד אחד שם 'רולות' ואנשים חזקים מאוד. לא אשכח את המראה הזה בחיים - ישראל אוגלבו נותן קפיצת קרטה עליי, ראיתי כבר שהירך שלי הולכת להישבר לשניים. אף אחד לא ויתר, ואני תקועה עם כל הגברים מעל הראש שלי. זה היה הישרדות על חיים ומוות. פחדתי לחטוף זאפטה, כולנו נלחמנו. כולנו התנהגנו כמו חיות טרף - וקרסתי".
"אחרי המשימה נכנסתי למין שוק כזה", היא מספרת, "הגענו לאי, הייתה סערה של החיים והכל נאגר אצלי. לא יכולתי להתאפק. אני אישה חזקה אבל לא יכולתי לעמוד בזה. רציתי שידיחו אותי. אמרתי לאסי בוזגלו, תדיחו אותי! הם לא הקשיבו. לא רציתי שזאת תהיה פרישה. רציתי שזה יהיה חלק מהמשחק".
4 צפייה בגלריה
דנה רון
דנה רון
דנה רון
(צילום: אור דנון)
במועצת השבט ערכת משא ומתן על הפרישה שלך. למה? "ידעתי שאני אעזוב בכל מקרה. אם לא עכשיו אז בעוד כמה ימים, אבל הייתי מוכנה להקריב את עצמי, להישאר עוד כמה ימים בשביל להביא את הברזנט לשבט. אמרתי 'אני ארכוב על זה'".
אנחנו עוד בשלבים המוקדמים של המשחק, אבל מי היית רוצה שיזכה? "אסי בוזגלו. הוא חבר, הוא טוטאלי. מההיכרות הקצרה שלי איתו באי הוא ווינר וכולו לב. הוא חיבק אותי בים בחיבוק של אהבה".