מופעי תרבות באולמות סגורים יוכלו לחדש את פעילותם החל מיום שלישי הבא, ה-1 בספטמבר, לפי 60% מהתפוסה באולם ולפי 250-100 איש לכל פתח בו, כאשר המספר המדויק ייקבע בקבינט הקורונה - כך הוכרז היום (ב') בוועדת הקורונה בכנסת. יושבת ראש הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון ציינה כי "פעלנו כל העת על מנת שיתאפשר חידוש הפעילות גם באולמות סגורים. סוכם שאכן ייפתחו ב-1 בספטמבר והבטחנו כי נוודא שהמתווה שיופעל באותו תאריך אכן מציאותי. צריך לחשוב על אולמות גדולים במיוחד בעלי מספר פתחים, כמו בנייני האומה". בנוסף, שאשא-ביטון קראה למשרד התרבות למצוא פתרון להענקת פיצוי על אובדן הכנסות גם לאולמות תרבות ברשויות המקומיות שאינם נתמכים על ידי המדינה.
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
לפי ראש מטה שר התרבות, גיא גוטמן, עד היום אושרו על-ידי המשרד שלו ומשרד הבריאות 187 מתחמים פתוחים להופעות של עד 500 איש ו-12 מתחמים נוספים של עד כ-1,000 איש. לדבריו, מתווה זה מופעל במהירות והאישור מתקבל בתוך כיממה. "באולמות סגורים אנו ממתינים לפתיחה בשבוע הבא ב-70% תפוסה", אמר גוטמן. "אנו בתיאום עם מפיקים פרטיים ופורום מוסדות התרבות והאומנות, ולדעתנו מתווה שכזה לאולמות סגורים אכן ייתן מענה". לגבי פיצוי על אובדן הכנסות, הוחלט כי רק מוסדות נתמכים על ידי המשרד יקבלו פיצוי, וזאת על פי הגדרות החוק. כמו כן, גוטמן שלל היתכנות של הענקת פיצוי למוסדות פרטיים עקב אובדן הכנסות.
2 צפייה בגלריה
איתמר גרוטו ועדת הקורונה
איתמר גרוטו ועדת הקורונה
פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
לדברי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, המדינה תחולק למספר אזורים לפי מתווה ה"רמזור" - בישובים ירוקים תותר התכנסות של עד כ-60% מהתפוסה (בניגוד ל-70% תפוסה, כבקשת משרד התרבות) וביחידות של 100 איש לכניסה. באולמות גדולים יתאפשר כינוס של יותר מ-1,000 איש. "הוחלט לשנות את מודל הצבעים כדי שיהיה יותר הגיוני ומסודר", אמר גרוטו, "תל אביב מוגדרת כעיר 'ירוקה'". כמו כן, גרוטו ציין כי הצעת ההחלטה בעניין תובא לקבינט הקורונה היום או מחר.

עוד באותו העניין:

חבר הכנסת יואל רזבוזוב ממפלגת יש עתיד-תל"ם ביקש לבדוק הפעלה מחודשת של מופעי ספורט לפי אותו המתווה, ולקיים ישיבת מעקב בעניין כדי לאפשר לקבוצות ספורט להתארגן. פרופ' גרוטו סירב לכך: "זה יישקל מחדש לפי ההתפתחויות בעולם".
במהלך הוועדה, חבר הכנסת מטעם הרשימה המשותפת, ג'אבר עסאקלה, ביקש לוודא כי משרד הבריאות לא יחזור בו מתקנות אלו, וכך גם ביקשה ציפי פינס, המנכ"לית והמנהלת האמנותית של תיאטרון בית ליסין: "אורך לנו כחודש לחזור לעבודה, אנו חייבים וודאות שאכן נחזור בשבוע הבא". נעם סמל, מנכ"ל תיאטרון "הבימה", דרש פיצוי עקב אובדן ההכנסה בתקופה שעברה וציין כי "אף מינוי לא ביטל - הקהל נאמן לנו". מנכ"ל "הקאמרי", רן גואטה, מסר: "עם המתווה החדש אפשר לנשום לרווחה ולהתחיל להניע את גלגלי התרבות מחדש. עכשיו חובת ההוכחה היא עלינו; נקפיד לשמור על כל הכללים, נשמור על ריחוק ועטיית מסיכות במשך ההצגה וכמובן נימנע מהתקהלות בכניסה וביציאה מהאולם. התיאטרון בהחלט יכול להיות מוקד פנאי בטוח לאנשים". חבר הכנסת יבגני סובה מישראל ביתנו אמר בוועדה: "ללא תרבות אין חיי חברה ורוב הציבור ממושמע", וחברת הכנסת אורלי פרומן מיש עתיד-תל"ם הוסיפה כי "מדובר בבשורה טובה לכל עובדי הענף והאזרחים".