מנכ"ל תיאטרון הבימה, נעם סמל, אומר היום (ד') כי למרות המתווה שאושר אמש לקיום הופעות באוויר הפתוח - עדיין אין באפשרותו להשיב לפעילות את התיאטרון הלאומי. "אני לא יכול להציג את 'מאמא מיה' בחוץ. אין לי סאונד, תאורה ותקציב", אמר בריאיון לאולפן ynet, "כל הפתיחה של המתווה בחוץ זה חרטא, כי גם האמרגנים אומרים 'אנחנו לא יכולים להופיע עם קפסולות'". בקריאה שכוונה לשר יולי אלדשטיין, הוסיף סמל: "שר הבריאות - תפתח כבר, תפסיק לפחד".
מתווה ההופעות באוויר הפתוח מגיע לאחר שבועות ארוכים של מחאה והוא נכנס לתוקף באופן מיידי. לפיו, ניתן לקיים בחוץ הופעות במתכונת של קפסולות של עד 20 איש (שיהיו תחומות במחיצות)בעוד שאירועים של עד 500 איש ידרשו אישור מיוחד של מנכ"ל משרד התרבות והספורט, ואירועים של יותר מ-500 איש ידרשו גם את אישור משרד הבריאות.
לדברי סמל, שכאמור אינו תולה תקוות רבות במתווה החדש, השחקנים והיוצרים שעובדים עמו מחכים לחזור לשגרה - ובינתיים נאלצים להופיע בימים אלה בחצרות של בתים על מנת להתפרנס. "זו בושה וחרפה ששחקני התיאטרון של ישראל והמוזיקאים והזמרים מכתתים רגליהם בבתיהם של עשירי ישראל כדי לקושש קצת כסף שישלים את החל"ת. זה לא מכובד ולא ראוי, ויש פה החלטה פוליטית. תדבר עם האנשים שקובעים. ראש הממשלה הטיל על יולי אדלשטיין את המשימה לקבוע מתווה לאולמות התרבות. למה צריך לחכות עד 1 בספטמבר? למה אין מתווה למחר? תגיד 200 איש, 300 איש - אנחנו יכולים לשמור על הקהל בקפסולות יותר טוב מכל המסעדות בארץ, ומכל בריכות השחייה".
אז מה העניין הפוליטי כאן? "פשוט מאוד. אחד, הם לא רוצים להתעמת עם בתי הכנסת ואולמות השמחות. שתיים, אולי הם רוצים לסתום לנו את הפה". סמל הוסיף: "אנחנו נלחמים בכל החזיתות, כולל הפגנה ענקית שהייתה אתמול ברחוב בלפור, ואני אומר לראש הממשלה ושר הבריאות – תפתחו את אולמות התרבות".
למנכ"ל הבימה יש גם הבטחה לצופי התיאטרון האדוקים, שלא יכולים לחכות כבר לרגע הפתיחה. "אני מבטיח לך שמשבר הקורונה יופיע גם על הבמה", אמר. "אנחנו עובדים על שני מחזות שעוסקים בטראומה של הקורונה ונזכיר לפוליטקאים את הימים הגשומים האלה. נזכיר להם את זה על הבמה לדורי דורות".