חמש שנים אחרי האיחוד האחרון שלהם באמפיפארק רעננה, רמי פורטיס וברי סחרוף מתאחדים שוב באותו המקום וחוגגים 30 שנה לאלבום המופת "1900?", ב-20 במאי 2020. כרטיס להופעה במכירה המוקדמת שתיפתח היום (א') יעמוד על 174 שקלים, ומחר תיפתח המכירה לקהל הרחב.
1 צפייה בגלריה
פורטיסחרוף
פורטיסחרוף
פורטיסחרוף
(צילום: אורית פניני)
לרגל האיחוד וחגיגות ה-30 לאלבום, "1900?" צפוי לצאת גם במהדורה מיוחדת של ויניל כפול, שתכלול את שירי האלבום המקורי וכן תוספות כמו הרמיקס החדש של הצמד רד אקסס ל"נעליים 2020". גם האלבום "על המשמרת" ייצא לראשונה בגרסת ויניל לכבוד מופע האיחוד. כנהוג במופעים של השניים, פורטיסחרוף יבצעו שירים מאלבומיהם המשותפים ומאלבומי הסולו של כל אחד מהם: מ"אין קץ לילדות", דרך "ניצוצות", ועד "אמריקה", "חלום כחול" ו"חדשות מהירח".
פורטיס וסחרוף, מעמודי התווך של הרוק הישראלי, עובדים יחד עוד מימי מינימל קומפקט (שגם היא התאחדה לאחרונה בסדרת הופעות). לאחר פירוקה בשנת 1988, הם שבו לארץ ועבדו יחד על האלבום "סיפורים מהקופסא", שנחשב לפרויקט סולו של פורטיס, אך השניים עבדו עליו במשותף ובשנה שעברה גם הוא חגג 30. בטרם ייסדו את הצמד פורטיסחרוף, הם ניסו את מזלם שוב באנגלית עם ההרכב Foreign Affair והאלבום East on Fire שזכה לשבחים.
האלבום הבא של השניים יצא ב-1990 תחת השם פורטיסחרוף ונקרא "1900?". שנתיים מאוחר יותר יצא אלבום ההופעה "כשהגיטרה מנסרת את הלילה" ובשנת 2006, במסגרת איחוד של השניים יצא אלבומם האחרון עד כה - "על המשמרת".
לאורך השנים השניים המשיכו לעבוד יחד ולהקליט שירים (דוגמת "הדלת") ובמקביל טיפחו את קריירות הסולו המפוארות שלהם, שהשפיעו רבות על המוזיקה הישראלית. לצד זאת הם קיימו מפעם לפעם מופעים משותפים - כאמור האחרון שבהם התקיים בשנת 2015, עשר שנים אחרי המופעים לקידום אלבומם המשותף האחרון. לאחרונה פורטיס וסחרוף זכו בפרס מפעל חיים של אקו"ם.