בעקבות ההנחייה החדשה של נתניהו: בעולם התרבות נערכים לביטול גורף או צמצום של כל האירועים. על פי ההגבלות החדשות שהוכרזו הערב (ד'), יש להימנע מאירועים מעל 100 איש במקומות סגורים ולכן לא ניתן למעשה לערוך כמעט כל הופעה, הצגה או הקרנה של סרט במתכונת מלאה.
מיד עם קבלת ההחלטה נודע כי פסטיבל המוזיקה רוק פתאל, שאמור היה להיערך בסוף השבוע באילת - בוטל. עידן עמדי, שהיה אמור להופיע הערב בהיכל התרבות במודיעין ביטל את הופעתו 50 דקות לפני תחילת המופע. עמדי יצא אל קהל הבודדים שכבר הגיע למקום והפתיע אותם בהופעה אינטימית קצרה. הוא נאלץ לבטל גם את ההופעות הקרובות שמתוכננות לו. גם ההופעה של הזמר מוש בן ארי בשבת ביהוד בוטלה. עוד הוחלט כי טקס הדלקת המשואות ייערך השנה ללא קהל.

מועדון הזאפה החליט לדחות את כל ההופעות המתוכננות שלו החל ממחר עד להודעה חדשה. במועדון הברבי בתל אביב החליטו לשנות את מתכונת ההופעות ולצמצם אותן ל-100 איש: "בשלב זה אנחנו עמלים על מופעים ל-100 איש, "שיחות סלון", שיהיו כפי הנראה בשלושה סבבים של מופעים אקוסטים בערב", נמסר מטעמם.
באולמות סינמה סיטי, יס פלנט, לב והוט סינמה ברחבי הארץ מתכוונים להגביל את מספר הצופים. "נגביל את הקרנות הסרטים באולמות לעד 100 צופים באולם", נמסר מטעם סינמה סיטי, "כמו כן, נתאים את מועדי ההקרנה במרווחים, נקצה את מקומות הישיבה באולם בצורה מרווחת יותר ונציע נוזל לחיטוי הידיים בכניסות וביציאות מהאלמות". גם שאר רשתות הקולנוע יתאימו את התפוסה באולמות ל-100 איש בכל הקרנה. כמו סינמה סיטי, גם קולנוע לב יציע נוזל לחיטוי ידיים ויאפשר ישיבה מרווחת ומבודדת.
3 צפייה בגלריה
אולם בסינמה סיטי. יגבילו את הקהל למאה איש
אולם בסינמה סיטי. יגבילו את הקהל למאה איש
אולם בסינמה סיטי. יגבילו את הקהל למאה איש
(צילום: רפי דלויה)
גם עולם התיאטרון מושפע מהגזירה. רן גואטה, מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, אמר בתגובה להחלטה: "אין לנו שום אולם שמתחת למאה מקומות. זאת הכרזה קשה, ניאלץ לסגור את התיאטרון. מאוד מופתעים מהקצב המהיר, זה דורש מאיתנו לעשות צעדים מהירים. נצטרך לסגור את התיאטרון. נבטל את כל ההצגות ונחשוב על תוכנית כלכלית שתאפשר לנו לצאת מכל המשבר". הערב התיאטרון ביטל את ההצגות שלו, אולם אחת ההצגות המשיכה במתכונת מיוחדת: קאסט ההצגה "לס איז מור" יצאו לחצר של הקאמרי והופיע בפני קהל מצומצם.
3 צפייה בגלריה
שחקני הקאמרי בהצגה מחוץ לאולם
שחקני הקאמרי בהצגה מחוץ לאולם
שחקני הקאמרי בהצגה מחוץ לאולם
(צילום: נדב אבס)
בתיאטרון הבימה לעומת זאת, ההצגות המשיכו הערב כרגיל ומחר תצא הנחייה מפורטת בעקבות ההנחיות של מנכ"ל משרד התרבות. הערב התיאטרון מציג שלוש הצגות: "מאמא מיה", "זרים מושלמים" ו"הרובוטית" ונראה כי הנוכחות באולמות דלילה. בתיאטרון באר שבע ההצגה "לא משלנו" בוטלה. בתיאטרון חיפה בוטלה בכורת "הקומיקאים" בכיכובם של שלמה בראבא ומוני מושונוב והתיאטרון מבטל את כל ההצגות שלו לתקופה הקרובה. "כבר היינו עם מיקרופונים ובלאנס וקיבלנו את ההודעה על ההנחיות", אמר מוני מושונוב והוסיף, "זה לא משחק ילדים. חשוב להציל חיי אדם וזה קצת יותר חשוב מהתרבות כרגע. זה עצוב אבל מה לעשות צריך להיות רציונאליים".
3 צפייה בגלריה
אולם ריק בתיאטרון הבימה לפני ההצגה "מאמא מיה"
אולם ריק בתיאטרון הבימה לפני ההצגה "מאמא מיה"
אולם רובינא. כמה דקות לפני ההצגה "מאמא מיה"
כמו כן, הופסק הקונצרט של הפילהרמונית בהיכל התרבות. "אנחנו מעל 100 איש ואנחנו אוכלסייה בסיכון ולכן לא נוכל לקיים את המופע הערב", אמר מזכ"ל הפילהרמונית אבי שושוני בתחילת המופע. למרות שהמופע בוטל, התזמורת עדיין מנגנת לטובת שידור חי שמשודר בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלה.
גם בתיאטרון הצפון בוטלו ההצגות שהיו מיועדות למחר ומחרתיים. "הדאגה המיידית היא מה עושים עם העובדים", אמרה עדי קאופמן, מנכ"לית התיאטרון, "יש לנו בערך 50 עובדים, כמחציתם אנשי הנהלה ומינהל, ממחציתם בדרכים אני צריכה עכשיו לברר מה אפשר לעשות, גם מבחינה חוקית, כדי להמשיך לתפקד ולשרוד".