פסטיבל הקולנוע של כנס התרבות והטכנולוגיה סאות' ביי סאות'ווסט באוסטין (SXSW) אומנם בוטל בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, אולם המסגרות התחרותיות המשיכו להתקיים מאחורי הקלעים. אמש (ב') פורסמו הזוכים בקטגוריות השונות וביניהן גם זו של הסרטים העלילתיים הקצרים, בה גרף את הפרס הראשון "עין לבנה" של הבמאי הישראלי תומר שושן. הסרט הקצר, שזכה בסתיו האחרון גם בתחרות לסרט העצמאי הקצר בפסטיבל חיפה, ליקט גם פרס בינלאומי יוקרתי - הישג שמאפשר לו להירשם כמועמד אפשרי לאוסקר בהמשך הדרך. "זה כבוד גדול לקבל פרס כזה ותחושה כל כך טובה במיוחד בימים הקשים האלו שאנו חווים", אמר שושן בתגובה ל-ynet, "תודה לצוות האדיר שהלך איתי וגרם להכל לקרות".
2 צפייה בגלריה
עין לבנה סרט קצר
עין לבנה סרט קצר
מתוך "עין לבנה"
(.)
שושן כתב את התסריט של "עין לבנה" וגם ביים אותו. דניאל גד מופיע בתפקיד הראשי ולצדו רעות אקרמן ודוויט טקלאב, אחד מכמה מבקשי מקלט שמופיעים בסרט אותו הפיקו קובי מזרחי ושירה הוכמן. הדרמה מצולמת (על ידי סער מזרחי) בטייק אחד רציף לאורך עשרים דקות ומתארת עימות לילי בין צעיר תל אביב (גד) לפועל אריתראי (טקלאב) בו הוא חושד בגניבת אופניו. המפגש המקרי בין השניים בדרום תל אביב טעון בחשדנות על רקע אישי ומסתיים בתוצאות עגומות מכמירות לב ומעוררות חרטה, בחסות הרשויות.
"הסיפור האקטואלי והרב שכבתי הזה סחף את השופטות עם הגישה השקטה והאמנותית שלו", נכתב בנימוקי שופטות הקטגוריה העלילתית הקצרה פנלופי בארטלט, מוניקה קסטייו וגרטה פואנטס, "השילוב של עבודת מצלמה וירטואוזית, הופעות משחק רבות עוצמה ומסר אנושי עמוק מבטיח קשר עם כל מי שצופה בו ומסיבה זו אנחנו מתכבדות להעניק לו את פרס הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר".
2 צפייה בגלריה
עין לבנה סרט קצר
עין לבנה סרט קצר
מתוך "עין לבנה"
(.)
עוד בין הזוכים בתחרות הקולנוע של SXSW שהצטמצמה לשיקולם של צוותי השיפוט שצפו בסרטים השונים, אפשר לציין את Shithouse אותו ביים וכתב קופר רייף ושזכה בפרס בתחרות העלילתית הראשית. בפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר זכה An Elephant in the Room של קתרין פיליפ שמלווה ילדים בבית יתומים בניו ג'רזי.