אחרי פתיחת ההופעות במרחבים הפתוחים, מגיעה היום (ג') הודעה משמחת לאמנים ולעובדי הבמה: משרד התרבות הודיע כי אולמות התרבות ייפתחו ב-1 בספטמבר, זאת אחרי סיכום עם משרד הבריאות ובהתאם לנתוני התחלואה.
1 צפייה בגלריה
מופע
מופע
הושגה הסכמה
(צילום: shutterstock)
המתווה של שר התרבות יהיה בהתאמה למתווה של פרויקטור הקורונה, רוני גמזו. "מהלך זה מצטרף לבשורה משבוע שעבר, שבמסגרתה החזרנו את מופעי התרבות במרחבים הפתוחים. אנו ממשיכים לפעול על מנת לפתוח גם את אולמות התרבות ב-1 בספטמבר. הגיעה העת להחזיר את התרבות לאולמות ולהחיות את עולם התרבות", אמר שר התרבות חילי טרופר.
עוד נמסר בהודעה כי משרדי הבריאות והתרבות ממשיכים בשיחות על פרטי המתווה האחרונים שיאפשרו את פתיחת האולמות, לרבות מספר המשתתפים ואחוזי התפוסה. בישיבת ועדת הקורונה שנערכה היום בכנסת דנו במצב עולם התרבות. סמנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' איתמר גרוטו, אמר כי אכן קיים מתווה לפתיחת אולמות התרבות בתחילת החודש הבא, אך הוא דורש אישור של הדרגים הגבוהים. "זה יהיה דומה למתווה שהיה לפני שנסגרו אולמות התרבות. המתווה מבוסס על אחוזי תפוסה ו/או כמות מסוימת שתאושר על ידי משרד התרבות, ומעל כמות מסוימת - על ידי אישור משרד הבריאות".
שמוליק יפרח, מנכ"ל תיאטרון באר שבע, הגיב להודעת משרד התרבות ואמר: "אנחנו מברכים על הבשורה ומקווים שלא מדובר הפעם בעוד הצהרה, אלא בתוכנית קונקרטית שתשיב את עולם התרבות לפעילות בכל מצב".
רן גואטה, מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, מסר: "אני מברך על קביעת התאריך לפתיחת אולמות התרבות. אחרי כל כך הרבה מאמצים של כל כך הרבה אנשים, הצלחנו לשים את התרבות והאנשים שמאחורי הקלעים במקום הראוי. עכשיו נותר לנו לחכות למתווה ולהבין על איזה מספרים מדובר. בכל מקרה, הבשורה משמחת מאד ונותנת תקווה להמון אנשים".
משח"ם נמסר: "שח"ם שמחה על ההודעה לפתוח את אולמות התרבות, אך עם זאת אנו ממתינים למתווה ולהחלטה הסופיים".
גם ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין, הגיבה לפרסום: "זו בשורה משמחת. עדיין לא קיבלנו את כל הפרטים ואנחנו לא יודעים באיזו כמות קהל מדובר. אנחנו עומדים בתנאי התו הסגול ונעמוד בכל התנאים שיידרשו על מנת לפתוח את האולמות. להבדיל ממגזרים אחרים, נדרש זמן על מנת להחזיר את התיאטרון לפעילות ואת הקהל לאולמות. מצפים לפרטים נוספים והבהרות בהקדם האפשרי".