,אין ספק שיש משהו יומרני, שלא לומר חצוף, בבחירת שיר האירוויזיון לשנת 2021 כשאנחנו נמצאים בעיצומו של שפל מרהיב בשליטה הישראלית במגיפת הקורונה. אבל מי שהוטרד מהשאלה איך זה הולך לקרות והאם לא מצפה מפח נפש נוסף לעדן אלנה, האישה שלנו באירוויזיון כבר שנתיים רצוף, יכול להירגע. אירוויזיון יקרה השנה ויהי מה, כך הבטיח איגוד השידור האירופאי. זה יקרה במאי הקרוב ברוטרדם, הולנד, אפילו אם זה אומר שהאירויזיון יהיה רצף של הופעות מוקלטות מראש, מבלי שהמבצעים אפילו ידרכו בנמל תעופה הולנדי כלשהו, שלא לדבר על שידור חי. כך או כך, בכאן מסתפקים בהבטחה הזאת ופותחים בסשן מקסום החגיגות.
משדר בחירת שיר האירוויזיון לשנת 2021, שבסיומו נבחר Set Me Free בתור השיר שינסה להביא את התחרות לארץ - למרות שלמי יש כוח לעוד סיבוב - הצליח לשבור שיאים נאים של מריחה, באופן שעורר געגועים להגרלות הלוטו עם עירית ענבי: קצר, קולע ומלהיב, וזה למרות העובדה שמדובר בכדורים מזנקים מבועת פלסטיק שקופה. מבין שלושה שירים שהגיעו לקו הגמר הצופים התבקשו לבחור אחד שייצג אותנו בתחרות. אישית אני עדיין מתקשה להבדיל ביניהם, וזה לא מפתיע. אם זה לא היה גבב של הברות שאמור לקרוץ בו זמנית לכל האומות שלוקחות חלק בתחרות, זה לא היה שיר אירוויזיון. הצגת שלושת השירים וההכרזה על הזוכה, שהיו אמורים לקחת חצי שעה מתומצתת ביום טוב, השתרכו לאיטם על פני שעה ארוכה מדי במהלכה לוסי איוב ועדן אלנה יצאו במסע ג'י.פי.אסי כדי לפגוש את כל יוצרי השירים, שנחשפו בפעם הראשונה.
3 צפייה בגלריה
מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון
מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון
מסע ממושך בלי יעד ברור
(צילום מסך)
איוב, שהייתה בין מנחי האירוויזיון האחרון שנערך בישראל, ואלנה, שתייצג את ישראל באירוויזיון הקרוב בעקבות זכייתה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", לא באמת הצליחו להפיח חיים בשיחה שתצדיק את הליווי הצמוד הזה. ויסלח לי האל, גם המפגשים עם היוצרים לא נתנו את התמורה לזמן שלנו. מאז מקרה דורון מדלי, שנטע ברזילי נקלעה לו לסיטואציה, לא נרשם כזה פוקוס על יוצרי השירים (ובמקרה של מדלי, הוא לפחות נתן קצת ג'וס וגם זה רק אחרי שזכינו). הראיונות שהשתרעו על זמן מסך יקר הערב היו שאריות מחוממות כלשהן, שרגע השיא במהלכן היה כניסה מפתיעה של אפי נצר.
3 צפייה בגלריה
מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון
מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון
מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון
(צילום מסך)
אני מבינה את הצורך של כאן להרים לעצמם. האירוויזיון הוא הבייבי שלהם, הם הביאו אותה בהפקה מדהימה לפני שנה וחצי ויש גבול לכמה הקורונה יכולה להתערב לנו בחיים. סגר, חיסונים, כלכלה, אבל עד כאן - אל תגעו לנו בדוז פואה. אבל כדי להכריע בין השיר Ue La La והשיר La La Love לשיר הזוכה, Set Me Free, לא היה צורך לגרור אותנו על פני דקות ארוכות ומפוהקות של שיחות ודקלומים. אנחנו בסגר, לא בעונש. וברוח הזאת, הלוואי ועד מאי קורונה תהיה רק בירה, רוטרדם תהיה רק בירה ועדן אלנה אכן תצא לחופשי.
3 צפייה בגלריה
מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון
מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון
אל תיגעו להם בדוז פואה. מתוך המשדר החגיגי
(צילום מסך)