בדרך לאירוויזיון 2021: השיר שנבחר לייצג את ישראל בתחרות השירים האירופית הוא Set Me Free ("חופשיה"), כך הוכרז במשדר מיוחד הערב (ב') בתאגיד השידור כאן.
השיר הזוכה, שיבוצע על ידי הזמרת עדן אלנה, נכתב על ידי עמית מרדכי, נועם זלטין, עידו נצר ורון כרמי. זהות הכותבים נחשפה לראשונה במהלך המשדר הערב. השיר גבר על שני המתמודדים האחרים שהגיעו לגמר: Ue La La ו-La La Love.
אם לא יהיו הפתעות, האירוויזיון אמור להיערך ברוטרדם שבהולנד בחודש מאי, בכפוף להגבלות הקורונה. חצי הגמר הראשון, בהשתתפות אלנה, יתקיים ב-18 למאי וישודר בכאן. כזכור, בשנה שעברה התחרות בוטלה עקב התפשטותה הבלתי צפויה של המגפה העולמית.
1 צפייה בגלריה
מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון
מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון
מתוך המשדר לבחירת השיר לאירוויזיון
(צילום מסך)
אלנה זכתה בכרטיס לאירוויזיון הודות לניצחונה בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון". כשנודע לה כי התחרות נדחתה היא פרצה בדמעות, כיוון שחשבה שפספסה את ההזדמנות לעלות על הבמה היוקרתית. זמן קצר לאחר מכאן הודיעו בתאגיד השידור כי החליטו שהיא תייצג את ישראל בכל מקרה, באירוויזיון שיתקיים השנה.
עדן אלנה מסרה בתום המשדר: "תודה רבה לכל היוצרים והמלחינים שלקחו חלק בתחרות. אני מתרגשת מהבחירה ומבטיחה לעשות את הטוב ביותר בשבילכם. הייתה לי חוויה מדהימה ומכאן אני עם הפנים קדימה לקראת האירוויזיון במאי הקרוב".