הבוקר (שבת) התעוררה הוליווד לבשורות מרות: המגיש האמריקני האגדי, לארי קינג, הלך לעולמו בבית החולים סידרס סיני, והוא בן 87. כזכור, לפני מספר שבועות נודע כי קינג אושפז בבית החולים לאחר שזה נדבק בנגיף הקורונה, אולם בשלב זה טרם פורסמה סיבת מותו הרשמית.
2 צפייה בגלריה
לארי קינג
לארי קינג
לארי קינג
(צילום: AP)
כעת, חברים של קינג, כמו גם קולגות, מרואיינים לשעבר ושאר כוכבים, אמנים, פוליטיקאים ועיתונאים נפרדים מהענק התקשורתי ברשתות החברתיות.
ניב יעקובי הישראלי, שהיה מנהלו של קינג בשנים האחרונות, סיפר ל-ynet: "אני זוכר איך נפגשנו בפעם הראשונה כשהיית בשיא שלך ב-CNN ואני הגעתי מישראל לבוורלי הילס, למלון של 'אישה יפה' עם חליפה שקניתי במיוחד לאירוע. עבדתי קשה כדי שהפגישה הזאת תקרה, זה היה נראה לי סוריאליסטי לגמרי. ואז הילד מראשון לציון ישב לצהריים עם לארי קינג. אמרו לי שאתה בדרך כלל קצר בזמן, ניו יורקר חסר סבלנות, אבל איתי ישבת שלוש שעות, לימדת אותי שהסוד שלך לפני הכל הוא להקשיב. פחות לדבר - ויותר להקשיב. ואז, במשך שמונה שנים, הפכת לחבר הטוב שלי, לאוזן קשבת, לדמות אב, לאיש סוד. ידעת כמה דאגתי לך ואהבתי אותך באמת. קשה להיפרד לארי. אמשיך את המורשת שלך קדימה ואזכור אותך תמיד".
2 צפייה בגלריה
לארי קינג
לארי קינג
לארי קינג
(צילום: AP)
בחשבון הטוויטר שלו כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרואיין על ידי קינג מספר פעמים: "אני מתאבל על לכתו של לארי קינג אותו הכרתי במשך כמעט 40 שנים. הוא היה מראיין מעולה. רגיש, הומוריסטי ושנון. והוא נתן לך לדבר! מענטש בכל המובנים. הוא יחסר למיליונים ברחבי העולם, ואני ביניהם".
כריסטיאן אמנפור, המגישה והכתבת הראשית של CNN, ספדה לו: "לארי קינג היה ענק השדרנים ומאסטר בריאיון מפורסמות ומדינאיות. שמו הפך לשם נרדף ל-CNN והוא היה חיוני להצלחת הרשת. כולם רצו להופיע ב'לארי קינג לייב'. מי ייתן והוא ינוח על משכבו".
פירס מורגן, העיתונאי הבריטי שהחליף את קינג ב-CNN ב-2011 עם עזיבתו, ספד לו: "לארי קינג היה הגיבור שלי עד שזה נקטע כשהחלפתי אותו ב-CNN והוא אמר שהתוכנית שלי היא כמו 'לצפות בחותנת שלך קופצת מצוק עם מכונית בנטלי חדשה' (הוא התחתן שמונה פעמים אז הוא מומחה בחותנות). אבל הוא היה שדרן מבריק ומראיין טלוויזיוני מופתי".
"לארי קינג היה ילד מברוקלין שהפך לאיש חדשות שמראיין את יוצרי החדשות", ספד לו מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו. "הוא ערך מעל ל-50 אלף ראיונות, שתיווכו מידע לאמריקנים בצורה ברורה ופשוטה. ניו יורק שולחת את תנחומיה למשפחתו לחבריו הרבים".
המנטליסט הישראלי, ליאור סושרד, נפרד ממנו גם הוא: "היה לי העונג להכיר אותך ולהתראיין בתוכנית האגדית שלך. ראיתי אותך בבית קפה בלוס אנג'לס, קפצתי עליך והצגתי את עצמי. חיזרתי אחרייך תקופה ואמרתי לך שיום אחד אני יופיע אצלך בתוכנית - ואכן זה קרה. הענקת לי את אחת הביקורות המשמעותיות שקיבלתי מימי: 'עשיתי 55 שנים של תוכניות אבל אף פעם לא ראיתי דבר כזה' (לדבריך). העולם איבד את אחד האנשים החשובים שהיו ואני איבדתי דמות שהייתי מסתכל עליה מלמטה ומעריץ. תנוח על משכבך איש יקר".
"איבדתי חבר ומנטור יקר", כתב המנחה ריאן סיקרסט. "באמת אוצר אמריקני. נוח בשלום, לארי קינג".
המוזיקאי בוי ג'ורג', שהתראיין אצל קינג מספר פעמים, כתב: "וואו, אגדת תקשורת. נוח על משכבך בשלום". מיק האקנל, מלהקת סימפלי רד, בחר דווקא בהספד עם מעט הומור: "נוח על משכבך בשלום. שדרן אגדי. הוא ראיין את כולם... חוץ ממני!".
"אחד ממנחי תוכניות האירוח היחידים שנתנו לך לדבר", סיפרה עליו השחקנית קירסטי אלי ("תראו מי מדבר") בציוץ שפרסמה, וסיימה בתיאור "אגדי". השחקן ג'ורג' טקאיי ("מסע בין כוכבים") נפרד: "תודה על אינספור הראיונות והתובנות, לארי קינג. הבנת באותה מידה את ניצחון האנושיות - ושבריריותה, וזה לא דבר קל. לא היה אף אחד אחר כמוך, אתה תחסר. נוח עכשיו בגן עדן".