למרות הסרת המגבלות על כמות הצופים בהופעות תרבות לבעלי תו ירוק - חובבי ההופעות הבינלאומיות צפויים להתאכזב. נכון לכתיבת שורות אלה, רוב האמנים מחו"ל שאמורים היו להגיע ארצה לא יעשו זאת בקיץ הקרוב.
כדי להמחיש זאת, הודיעה היום (ב') הפקת ההופעה של רד הוט צ'ילי פפרס בישראל על דחיית המופע שכבר נדחה משנה שעברה. בהפקה הישראלית מנסים למצוא תאריך חדש שיתאים להם ולהפקה הבינלאומית.
3 צפייה בגלריה
רד הוט צ'ילי פפרס
רד הוט צ'ילי פפרס
רד הוט צ'ילי פפרס
(צילום: EPA)
גורמים בשוק ההופעות הבינלאומיות מסבירים כי "כדי שייערך סיבוב הופעות בינלאומי ובו גם הופעה בישראל - דרושים שני דברים: סיבוב הופעות ושיהיה בינלאומי. כרגע אין לא את זה ולא את זה". לפי אותם גורמים, פתיחת ההופעות הגדולות באירופה לא נראית באופק נכון לשלב זה, מה שמקשה מאוד על הבאת אמנים זרים להופעה בישראל. "אין היתכנות לכך שהאמנים יביאו את כל הצוות, התפאורה ומה שכרוך בכך להופעה רק בישראל. בשבילם זה לא משתלם כלכלית ובכלל".
הקיץ שעבר אמור היה להיות עמוס במיוחד, אולם בצל משבר הקורונה חלק מההופעות בוטלו או נדחו לשנה הנוכחית. אולם, כאמור, גורמים בתעשיית המוזיקה מסבירים כי קיים קושי מהותי לקיומן של ההופעות הבינלאומיות בישראל. על חלק מההופעות כבר הודיעו על דחייה, כמו זו של ניק קייב וסירק דה סוליי. גם ההופעה של איירון מיידן בוטלה. אולם בשלושת המקרים הללו המפיקים הישראלים לא אמרו נואש ומנסים לאתר תאריך חלופי, בתקווה למשהו שיתאפשר השנה, אולם הסיכוי לכך נמוך מאוד.
3 צפייה בגלריה
סלין דיון
סלין דיון
סלין דיון
(צילום: AP)
בגזרת סלין דיון, שמבחינת הצוות הבינלאומי שלה ההופעה בישראל טרם בוטלה, ההפקה הישראלית ממתינה לתשובות. גם במקרה הזה הערכה כי זה לא יקרה בקיץ הקרוב.
שתי הופעות שייתכן וייערכו בישראל כבר בחודשים הקרובים: מוריסי שהביע את רצונו להגיע לשתי ההופעות שנקבעו בישראל, אחת בגני התערוכה והשניה באמפי שוני. ל-ynet נודע כי מתקיימות שיחות בינו לבין הנציגים הישראלים, אולם טרם התקבלה תשובה סופית בנושא. גם להקת פיקסיז ייתכן ותגיע בקיץ הקרוב, וכאן עומדת השאלה היא האם יצליחו לאסוף מספיק הופעות ברחבי אירופה או באזור כדי להוציא את ההופעה בישראל לפועל.
3 צפייה בגלריה
מוריסי
מוריסי
מוריסי
(צילום: AP)