נועה קירל זכתה הערב (א') בפרס "האמן הישראלי הטוב ביותר" ב-EMA, טקס פרסי המוזיקה של ערוץ MTV אירופה, כשהיא גוברת על יתר המועמדים בקטגוריה - עדן חסון, נגה ארז, האחיות כרקוקלי ונורוז ובוי אצ'י. הבחירה בקירל נעשתה על ידי הגולשים, שניתנה להם הזדמנות להצביע בשבועות האחרונים באתר של MTV.
על הזכייה של קירל הכריז בשידור חי מהפייסבוק של MTV ג'וני אורלנדו, זמר ויוטיובר בן 17 מקנדה: "זמרת, רקדנית, שחקנית ומעצבת אופנה - היא רק בת 19, אבל נועה קירל עשתה הכל", הוא אמר, "עכשיו היא זוכה בפרס ה'אמן הישראלי הטוב ביותר' בפעם השלישית. ברכות נועה". קירל שלחה וידאו בתגובה ואמרה: "תודה רבה שבחרתם בי בפעם השלישית ברציפות. אני מאחלת לכולנו שנה בריאה ובטוחה, מלאה במוזיקה ובזכרונות טובים".
2 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
נועה קירל
(צילום: עומר אלוני)
בדומה ל-VMA - טקס פרסי המוזיקה של MTV אמריקה, שהתקיים בסוף אוגוסט האחרון תחת מגבלות הקורונה עם הופעות והגשת פרסים שהוקלטו מראש, גם הפעם מפיקי הטקס נאלצו לחשב מסלול מחדש ולהתכונן מראש עם הקלטות. הטקס שודר מלונדון באולם וירטואלי אל מול קהל בזום, במראה שכאילו נלקח מהסרט "כנס העתידנים" של ארי פולמן. את הטקס הנחתה להקת הבנות הבריטית ליטל מיקס (מינוס החברה ג'סי נלסון), ומדי פעם הטקס זיגזג להונגריה, משם שידרה הדוגמנית ההונגרית ברברה פלווין, יחד עם הדי ג'יי והמפיק הצרפתי, דיוויד גואטה.
את הטקס, שנראה כמו טיקטוק על אסיד, פתחה דוג'ה קט (שזכתה בפרס האמנית החדשה הטובה ביותר) עם Say So, בהופעה על מצע של דשא ופרחי חרציות ולקולות של מחיאות כפיים מוקלטות. את הפרס הראשון, לשיר הטוב ביותר, קטפה להקת BTS הקוריאנית, על הלהיט Dynamite. אך בניגוד לטקס המועבר בשידור חי עם הענקת פרסים פיזית והופעות המתקיימות מול קהל בשר ודם - ה-EMA השנה הרגיש כמו אסופה של קליפים עשויים לעילא, שנעדר מהם כל היבט של ספונטניות והפתעה. ללא התפרצויות לבמה או נאומים נרגשים ומבולבלים, הטקס רץ כמו שעון שוויצרי, ועבר במהירות בין קטגוריות והופעות, כולל קליפ מחווה לגיטריסט האגדי אדי ואן היילן, שהלך לעולמו לפני כחודש.
בין המופיעים בטקס היו סם סמית', שהופיעו מול אולם תיאטרון ריק עם השיר Diamonds; דיוויד גואטה (שזכה בפרס האלקטרוני הטוב ביותר), הופיע בהונגריה עם Let's Love שבמקור שרה סיה, הפעם בביצוע הזמרת ריי; אלישיה קיז הופיעה לבדה על פסנתר מול רחובות שוממים עם השיר Love Looks Better, ואמרה לקהל שלא היה שם: "תרימו ידיים, איפה שלא תהיו"; הראפר האמריקני דהבייבי הופיע עם השירים ROCKSTAR, Blind ו-Practice, בקליפ פוליטי שרפרפר לרצח ג'ורג' פלויד; מאלומה הלטיני שר על המיטה את Hawai ו-Djadja; המוזיקאי הצעיר יאנגבלאד (שזכה בפרס "דחיפת השנה" לאמן חדש) עלה לבמה אחרי שדייב גרוהל, סולן פו פייטרס, הרים לו ואמר: "הנה ההוכחה שהרוקנרול לא מת"; ולבסוף, חתמה את הטקס זארה לארסון השוודית, בהופעה עם השיר WOW.
2 צפייה בגלריה
דוג'ה קט EMA
דוג'ה קט EMA
האמנית החדשה הטובה ביותר. דוג'ה קט בהופעה בטקס
(צילום מסך)
בגזרת הפרסים - להקת BTS הובילה עם 4 זכיות (השיר הטוב ביותר, הלהקה הטובה ביותר, המעריצים הטובים ביותר וכן פרס להופעה הווירטואלית הטובה ביותר - קטגוריה שנוספה השנה בעקבות הקורונה); ליידי גאגא, שהייתה מועמדת לשבע קטגוריות שונות בטקס קטפה את פרס האמן הטוב ביותר וגברה על דואה ליפה, הארי סטיילס, ג'סטין ביבר, מיילי סיירוס ודה וויקנד, וכן את פרס האמן האמריקני הטוב ביותר; בפרס הווידאו הטוב ביותר זכו די ג'יי חאלד, דרייק וג'סטין ביבר על הקליפ Popstar; קארדי בי, שהפסידה להם בקטגוריה, קטפה את פרס ההיפ הופ הטוב ביותר; הזמרת הקולומביאנית קרול ג'י קטפה את הפרס הלטיני הטוב ביותר וגם את פרס שיתוף הפעולה הטוב ביותר, יחד עם ניקי מינאז'; קולדפליי זכו בפרס הרוק הטוב ביותר; היילי ויליאמס, סולנית להקת פאראמור, זכתה בפרס האלטרנטיבי; וליטל מיקס, מנחות הטקס, קטפו את פרס הפופ הטוב ביותר.
הטקס המתורגם ישודר מחר (שני, 9.11) בשעה 21:00 ב-MTV ישראל: 189 ב-HOT ו-75 ב-yes