לפי כל הסימנים, הגורל של "סוניק - הסרט" היה אמור להיות זהה לגורל של "קאטס". כלומר, פלופ קולנועי מפואר. אבל הסרט, שמבוסס על משחק מחשב פופולרי משנות ה-90, הצליח להפתיע בקופות עם פתיחה של 58 מיליון דולר בארה"ב. עזרה לכך העובדה שבניגוד ל"קאטס", שהפך לבדיחה ברשת עם שחרור הטריילר הראשון שלו, היוצרים של "סוניק" לקחו את הביקורת הציבורית לתשומת לבם, ולאחר שהאינטרנט כתש את הטריילר הראשון שלו, הם החזירו את הקיפוד הממוחשב לעריכה מחודשת ודחו את יציאת הסרט בכמה חודשים.
מחר (ה') יעלה הסרט המשופץ לאקרנים בישראל, בכיכובם של ג'יימס מרסדן, ג'ים קארי ובן שוורץ (שדיבב את סוניק). בריאיון ל-ynet סיפרו מרסדן ושוורץ על סוד הקסם של המשחק, על השינויים שהוא עבר בחדר העריכה וגם על אחד התפקידים המשמעותיים של מרסדן בקריירה, סייקלופס ב"אקס מן".
למה לדעתכם סוניק היה כל כך פופולרי? שוורץ: "זה היה הדבר הכי מהיר שיש. הדמויות היו מהירות באופן בלתי נתפס". מרסדן: "הוא היה מקסים, וגם היה את הצליל, ה'דינג' כשהוא אסף את הטבעות. זה היה אייקוני. לא יודע, זה היה קסם. לפעמים אין לך תשובה".
1 צפייה בגלריה
ג'יימס מרסדן
ג'יימס מרסדן
ג'יימס מרסדן
איזו השפעה הייתה לעיצוב החדש של הטריילר עליכם? שוורץ: "לאורך כל התהליך לא ידעתי איך הדמות תראה. במיוחד אני, שעבדתי על הדיבוב שלו. מבחינה קולית לא התחשבתי במראה של הדמות, כי לא ידעתי מה תהיה התוצאה הסופית. זה היה תהליך עם שינויים".
מרסדן מספר שבמהלך העבודה על הסרט דמיין שהוא משחק מול ילד קטן, כדי לסייע לעצמו להיכנס לתפקיד. "דמיינתי נער מתבגר שרק מחפש תשומת לב ושרוצה להיות נאהב. פשוט דמיינתי ילד רגיל", הוא אומר. "ברגעים שהייתי צריך לדמיין שזה קיפוד, כמעט ואיבדתי את השפיות שלי".
מבין ההופעות הרבות של מרסדן, זכורה במיוחד זאת ששייכת לסרטי "אקס מן". הוא גילם את סייקלופס בסרט הראשון בסדרה, שיצא בשנת 2000, הרבה לפני שז'אנר גיבורי העל הפך לפופולרי.
זו הייתה תחילת הצונאמי של סרטי גיבורי-על. אם אתה מסתכל אחורה, אילו הבדלים אתם רואים בין מה שקרה בזמנו למה שקורה עכשיו? מרסדן: "הייתה פחות גרפיקה ממוחשבת ואני מניח שהתלבושות היו פחות נוחות ממה שנהוג היום. אני יודע שכשעשינו את סרטי ה'אקס-מן' הראשונים, היו סצנות שנבנו סביב זרות ואיך זה להרגיש מבודד מהחברה. הנושאים הללו היו מרכז הכובד של הסרטים והיינו צריכים להרגיש שהאנשים האלה אמיתיים. אני חושב שגם היום חלק מהדברים הללו עדיין קיימים, אבל גם יש כל כך הרבה יותר כסף בסרטים האלה, ושם אני רואה את ההבדל. אני נדהם מכך שהסרטים האלה עדיין קיימים ושממשיכים לעשות אותם". לריאיון המלא צפו בווידאו שבתחילת הכתבה.
פורסם לראשונה: 08:04, 19.02.20