מותו המפתיע של צ'דוויק בוזמן, כוכב "הפנתר השחור", בגיל 43, היכה הבוקר (שבת) בתדהמה את עולם הקולנוע ואת הקהילה השחורה בארה"ב. שורה של אישי ציבור וידוענים התקשו לעכל את החדשות ונפרדו מהשחקן, שכיכב בסרטים "הפנתר השחור", "42" ו"מרשל" ותרם רבות לקהילה השחורה בארצות הברית, בין אם בעשייתו הקולנועית או במאבקים חברתיים שבהם לקח חלק.
1 צפייה בגלריה
צ'דוויק בוזמן בריאיון ל-ynet
צ'דוויק בוזמן בריאיון ל-ynet
"הוא היה הפנתר השחור שלנו וחברנו היקר". צ'דוויק בוזמן
מרטין לותר קינג השלישי, בנו של לוחם זכויות האדם מרטין לותר קינג, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי בוזמן "הפיח בהיסטוריה חיים על המסך הגדול". הוא הוסיף: "בתור הפנתר השחור, הוא היה גיבור-על עבור רבים. אף שנאבק בסרטן, הוא המשיך להיות מקור השראה. הוא יחסר לנו".
מנחת הטלוויזיה אופרה ווינפרי כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי בוזמן היה "נשמה עדינה ומוכשרת". היא הוסיפה: "הוא הראה לכולנו גדלות בין הטיפולים והניתוחים. האומץ, העוצמה, הכוח שדרוש כדי לעשות זאת – כך נראית אצילות".
נשיא אולפני מארוול, קווין פייגי, אמר לאתר "הוליווד ריפורטר" כי "מותו של צ'דוויק שובר לב". הוא הוסיף: "הוא היה הפנתר השחור שלנו וחברנו היקר. בכל פעם שנכנס לסט, הוא הקרין כריזמה ושמחה, וכל פעם שהופיע על המסך – הוא יצר משהו שייזכר לתמיד. הוא גילם הרבה אנשים מדהימים בקריירה, ואף אחד לא הפיח חיים באנשים גדולים כמוהו. הוא היה חכם, נדיב, עצום וחזק כמו כל הדמויות ששיחק. כעת הוא לצדם, וגם הוא אייקון שייזכר לעוד שנים".
בחשבון הטוויטר של אולפני מארוול פורסמה תמונה של בוזמן מהסרט "הפנתר השחור" ונכתב: "אנחנו שבורי לב, ולבנו עם משפחתו של צ'דוויק בוזמן. המורשת שלך תחיה לנצח. נוח על משכבך בשלום".
בריאן הלג'לנד, במאי "42" סרט הפריצה של בוזמן על שחקן הבייסבול האיקוני ג'קי רובינסון, אמר כי בוזמן הזכיר לו שחקנים גדולים כמו ג'ין הקמן וקלינט איסטווד. "זו הדרך שבה הוא התנהג, השקט הזה – פשוט הרגשת שאתה בקרבתו של אדם חזק", אמר הלג'לנד. "יש סצנה בסרט שבו שחקן מקבוצתו של רובינסון מחבק אותו כדי להראות לו סולידריות. אך צ'ד מזיז לו את היד, כאילו הוא אומר 'אני בסדר, אני קשוח, אבל אתה מוזמן לחבק אותי אם זה יגרום לך להרגיש טוב יותר'. אני חושב שזה האדם שהוא היה".
השחקן מארק רופלו, ששיחק לצדו של בוזמן ביקום הקולנועי של מארוול, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הטרגדיות שהצטברו השנה רק מעמיקות עם האובדן של צ'דוויק בוזמן. איזה איש, איזה כישרון אדיר. אחי, היית אחד הגדולים אי פעם, והגדלות שלך הייתה רק בתחילתה. האל אוהב אותך. נוח על משכבך בעוצמה, מלך".
השחקן דוויין ג'ונסון צייץ בטוויטר: "תודה שהארת באור שלך ושיתפת את העולם בכישרון שלך. אני שולח אהבה וחיזוקים למשפחתך".
השחקנית הישראלית גל גדות שיתפה בפרופיל האינסטגרם שלו תמונה של בוזמן וכתבה: "אני כל כך המומה ועצובה. נוח בשלום, צ'דוויק. אני שולחת את תנחומיי לכל המשפחה".