אחרי גלובוס הזהב, ה-SAG, הבאפט"א ושאר הפרסים שחולקו בהוליווד בחודש האחרון, הגיע הרגע שיחתום את עונת הפרסים הנוכחית - טקס האוסקר. בלילה שבין ראשון לשני יתקיים הערב הנוצץ בפעם ה-92 ויחגוג את הקולנוע שיצא במהלך השנה האחרונה. האם "1917" יקח את פרס הסרט הטוב או שדווקא יש סיכוי ש"פרזיטים" יעקוף אותו בסיבוב? מבקר הקולנוע של ynet, שמוליק דובדבני, מהמר על הזוכים שלו בקטגוריות המרכזיות בטקס האוסקר.

שחקנית משנה: לורה דרן, "סיפור נישואים"

6 צפייה בגלריה
לורה דרן. מתוך "סיפור נישואים"
לורה דרן. מתוך "סיפור נישואים"
לורה דרן. מתוך "סיפור נישואים"
(באדיבות נטפליקס)
הקטגוריה הזו נחשבת, לא פעם, לפרס מפעל חיים, ודרן שהייתה מועמדת פעמיים בעבר לפסלון היא אחת השחקניות האהודות בהוליווד. מוזר שאת מועמדויותיה היא לא קטפה על הופעות ראויות במיוחד כמו ב"לב פראי" של דיוויד לינץ' או "החברות של רות" של אלכסנדר פיין, ובכל זאת. ב"סיפור נישואים" היא מגלמת עורכת דין שלוקה במנייריזים שאי אפשר שלא לחבב. אלא אם פלורנס פו תפתיע בזכייה על הופעתה ב"נשים קטנות" – זה יהיה הערב של דרן. שני הוריה אגב, ברוס דרן ודיאן לאד, היו בעצמם מועמדים לפרס בעבר, ולא זכו. כך שהזכייה הצפויה תהיה בבחינת אות הוקרה למשפחה הוליוודית ותיקה ומוערכת.

שחקן משנה: בראד פיט, "היו זמנים בהוליווד"

6 צפייה בגלריה
מתוך הטריילר
מתוך הטריילר
מחכים לנאום הזכייה באוסקר. בראד פיט, מתוך "היו זמנים בהוליווד"
(צילום מסך)
האוסקר היחיד בו אוחז בראד פיט הוא על הפקת "12 שנים של עבדות", והנה ההזדמנות של הוליווד להביע את הערכתה לשחקן המצוין הזה. שלל זכיותיו עד כה (בהם פרסי גלובוס הזהב, איגוד השחקנים ובאפט"א) היו רצופות בבדיחות שנונות ואמירות חושפניות. כך, הוא ציין את ברדלי קופר כמי שעזר לו להיגמל מאלכוהול, והודה לשותפיו לסרט, בהם "הרגליים של מרגו רובי, הרגליים של מרגרט קוואלי והרגליים של דקוטה פאנינג". יהיה מעניין, על כן, לראות איזה פאנץ' הוא ישלוף בנאום הזכייה שלו באוסקר. אגב כך, כל המועמדים בקטגוריה זו כבר זכו באוסקר על משחקם. למעט פיט.

שחקנית: רנה זלווגר, "ג'ודי - מעבר לקשת"

6 צפייה בגלריה
מתוך ג'ודי מעבר לקשת
מתוך ג'ודי מעבר לקשת
הפעם הפסלון מוצדק. רנה זלווגר, מתוך "ג'ודי - מעבר לקשת"
הנה עוד קטגוריה נעולה. רנה זלווגר זוכה לתחיה בזכות גילומה של הכוכבת השוקעת ג'ודי גרלנד, וזה בדיוק סוג התפקידים שהוליווד אוהבת - שחקניות המצדיעות לאגדות מהסרטים. זלווגר כבר זכתה באוסקר (מיותר) על הופעתה כשחקנית משנה ב"קולד מאונטן" (2003), ועתה היא מוכיחה, בשלל שטיקים מרגשים, שהיא אכן ראויה לפסלון השני שלה. עד כה היא גרפה את כל האותות בדרך, וגם האוסקר יהיה שלה.

שחקן: חואקין פיניקס, "ג'וקר"

6 צפייה בגלריה
מתוך הטיזר
מתוך הטיזר
דמות פסיכוטית. חואקין פיניקס מתוך "ג'וקר"
(צילום מסך)
הופעתו של חואקין פיניקס זועקת אוסקר באמצעות מגפון רב-עוצמה. הוא כבר עוטר בכל פרס אפשרי (גלובוס הזהב, איגוד השחקנים, באפט"א), ואם רצף הזכיות הזה הוכיח משהו הרי זה שהדמות הפסיכוטית בגילומו מייצגת משהו אותנטי ורלוונטי לרגע התרבותי והפוליטי הזה, באמריקה. "ג'וקר" הוא סרט שנובע מעידן טראמפ ומשקף אותו נאמנה, בבוטות ובקריסה האידיאולוגית שמאפיינת אותו, וכך מעבר לאיכות משחקו של פיניקס – זכייתו הצפויה מעידה על כך שהוליווד אינה מתעלמת מהפוליטיקה העכשווית. מי היה מאמין לפני חודשיים, שרוברט דה-נירו לא זו בלבד שלא יזכה (על "האירי"), אלא אף לא יהיה מועמד בקטגוריה זו.

במאי: בונג ג'ון-הו, "פרזיטים"

6 צפייה בגלריה
מתוך "פרזיטים"
מתוך "פרזיטים"
הימור פרוע. בונג ג'ון הו זוכה בפרס הבימוי על "פרזיטים"
מרטין סקורסזה היה צריך לזכות באוסקר השני שלו בקטגוריה זו על "האירי", או קוונטין טרנטינו שזכה פעמיים כתסריטאי, אך מעולם לא כבמאי. מסתבר, אגב כך, שחברי האקדמיה לא ממש התפעלו מ"האירי", ובשבועות האחרונים הפך סם מנדס (שהיה לאחד הבמאים הבודדים שזכו באוסקר על סרטם הראשון, עם "אמריקן ביוטי") לסוס המוביל במירוץ הזה. ועדיין, יש סיכוי שדווקא כאן נצפה בהפתעה. שמו של במאי "פרזיטים" ממשיך להיות נוכח בהימורים, שעה שסיכוייהם של סקורסזה וטרנטינו דעכו זה מכבר. אף שמנדס, שכבר גרף את גלובוס הזהב, פרס איגוד הבמאים והבאפט"א, נראה כזוכה הבטוח, אנחנו מהמרים על בונג.

סרט: "1917"

6 צפייה בגלריה
1917
1917
הבחירה המכובדת גם אם לא הנכונה. "1917"
איך בדיוק קרה שרק לפני מספר חודשים נדמה היה שהקרב בקטגוריה זו יתנהל בין "האירי" ו"היו זמנים בהוליווד", ואילו עתה סיכוייהם של שני אלה התאדו לחלוטין, והתחרות ניטשת בין "1917" ו"פרזיטים"? סיכוייה של דרמת מלחמת העולם הראשונה גבוהים יותר, גם אם הרלוונטיות שלה לימינו קלושה למדיי, והיא מפגינה בעיקר יכולות טכניות של צילום וסאונד מאשר הצטיינות בתחומי תסריט ומשחק. העובדה שאפוס המאפיה של סקורסזה לא יזכה, למרבה הצער, באף לא אחת מעשר הקטגוריות שהוא מועמד בהן – תשלים את נקמתה הגדולה של הוליווד בנטפליקס. חברי האקדמיה יעדיפו את האופציה המכובדת יותר: שואו-אוף טכני שאפשר להתבלבל בינו ובין סרט אנטי-מלחמתי.
טקס האוסקר® ישודר בשידור ישיר בלילה שבין ראשון לשני, 9-10/2 (יום שני בבוקר) בשעה 03:00 לפנות בוקר ב-yes1 וב-STINGTV