ביום ראשון האחרון, עיני כל העולם היו נשואות לגמר הסופרבול שנערך במיאמי, או אם לדייק - להופעת המחצית של שאקירה וג'ניפר לופז. על הבמה הנחשבת עלו עוד מאות משתתפים, אך ביניהם הייתה אחת עם שם מסקרן במיוחד: מיתר פורקוש. הצליל המוכר הוא לא מקרי - פורקוש בת ה-30 היא כנרת ישראלית שחיה בשנים האחרונות בארצות הברית, וזכתה לכבוש השבוע פסגה משמעותית בקריירה כשניגנה ברקע להופעתה של הזמרת הקולומביאנית.
בריאיון מניו יורק, עיר מגוריה, פורקוש מספרת איך הופעה בכנס של מוזיקאים הובילה אותה לסופרבול, וחושפת כי למרבה ההפתעה - הם היו אלה שפנו אליה: "הם הגיעו אליי דרך נגנים שהכרתי וככה זה התקדם. אנשים בטח מדמיינים שמוזיקאים תחרותיים ומקשים אחד על השני, והאמת - גם אותי זה הפתיע שדווקא כאן, בניו יורק, מוזיקאים שפגשתי עזרו לי".
2 צפייה בגלריה
מיתר פורקוש
מיתר פורקוש
מיתר פורקוש
(צילום: Dror Pikielny)
איך נראית ההפקה הזאת מבפנים? "היו לנו הרבה חזרות בשבוע האחרון, וגם לפני זה, במיאמי. שאקירה הייתה בכולן. היא מאוד מקצועית כל הזמן, מחייכת ועושה צחוקים. פשוט מרגישים שיוצאת ממנה אהבה, היא מדהימה".
דיברתן על דברים מעבר למוזיקה? "דיברנו, אבל היא הייתה מאוד עסוקה. זאת הפקה גדולה ויש כל כך הרבה אלמנטים ודברים להחליט".
פורקוש מתארת את החזרות כחוויה מאוד אינטנסיבית, אך גם מלאת סיפוק. "אלה לא היו ימים שיושבים רגל על רגל, אלא ימים ארוכים שעושים הרצות עוד פעם ועוד פעם. בתוצר הסופי רואים את זה כהופעה קצרה, אבל עבדנו עליה הרבה זמן. כל פעם שינו משהו, מיקומים ותלבושות. היה מדהים להיות חלק מההפקה הזאת, האווירה הייתה כמו של משפחה".
בתור מי שנכחה שם ונחשפה להופעת המחצית מזווית אחרת לגמרי, היא מתארת את החוויה כולה כמדהימה. "האווירה הייתה מטורפת, הקהל מלא בכל כך הרבה אנשים והאנרגיות במגרש היו מדהימות", היא מספרת. "ניגנו עם שאקירה בתחילת המחרוזת שלה ואז ירדנו מהבמה וצפינו מהמגרש בכל ההופעה עד הסוף. זה מרגיש כמו משהו גדול מהחיים, זה היה מדהים להיות שם".
מגיל צעיר, פורקוש מנגנת על הכינור ומגיעה מרקע קלאסי. אחרי שלמדה ברימון ובמכללת ברקלי למוזיקה בבוסטון, היא החלה להתקדם בתעשיית המוזיקה בארצות הברית ככנרת מקצועית, המשלבת בין העולמות הקלאסיים לפופיים. "אני מנגנת בכל מיני סגנונות ובזכות זה אני עושה דברים ורסטיליים. בשנה האחרונה הופעתי ב-VMA (טקס פרסי הווידאו של MTV) עם מיילי סיירוס, ניגנתי עם קייגו במופע יום הגאווה שנערך השנה במנהטן, ניגנתי בתוכנית של ג'ון אוליבר, Last Week Tonight. אני גם מנגנת בתזמורות קלאסיות בניו יורק ובקרוב אופיע שוב בקרנגי הול".
האמנת אי פעם שתגיעי למשהו בסדר גודל כזה? "לא חושבת שהייתי אפילו יכולה לדמיין את זה. גם בפעם הראשונה שניגנתי בקרנגי הול לא האמנתי שזה קורה, ועכשיו אני עושה את זה בפעם השישית".
בטח לא דמיינת שגם תופיעי עם שאקירה. "או עם מיילי סיירוס. אבל אני מנגנת עם הרבה נגנים של הפקות מברודוויי - וגם זה לא משהו שדמיינתי שיקרה. אני מרגישה בכל פעם שזה עוד חלום שמתגשם, וזה חלום אינסופי, שלא נגמר. המטרה שלי היא כל הזמן לגדול, להתפתח ולעשות עוד דברים. לנגן עם המוזיקאים הכי מדהימים שיש. זה בידיים שלי, ההתפתחות היומיומית הזאת".
2 צפייה בגלריה
בהופעה בקרנגי הול
בהופעה בקרנגי הול
פורקוש בהופעה בקרנגי הול
(צילום: Ori Gilady)
בעקבות ההופעה בסופרבול, פורקוש זכתה להכיר לא מעט גורמים נוספים בעולם המוזיקה, ונראה שהיא סיפקה עבורה דחיפה משמעותית לקריירה. "אני מרגישה שנחשפתי להרבה יותר אנשים בזכות זה. היה ממש מגניב, למשל, להיות ביום הולדת של שאקירה אחרי ההופעה. היה אפטר פארטי וגם ביונסה וג'יי זי היו שם".
פגשת אותם? "כן, אבל לא יכולתי לדבר איתם. זאת הייתה מסיבה מאוד קטנה, אז לא ניגשתי, אבל שאקירה גרמה לזה להרגיש יותר נינוח בגלל שהיינו יחד הרבה בזמן האחרון".
יש סיכוי שתשתפו פעולה שוב בעתיד? "כרגע לא ידוע לי על עוד דברים שמתכוננים, אבל אי אפשר לדעת".
שאקירה מגיעה ממשפחה לבנונית, והתבטאה בעבר נגד ישראל. היה מתח כלשהו? "ממש לא. לא יצא לנו לדבר על זה בכלל, זה אפילו לא היה בראש של אף אחד. מוזיקה זה מעבר לכל מוצא או דת. מוזיקה היא מעל לכל".