על רקע עדותה הדרמטית של בריטני ספירס בבית המשפט לפני כשבועיים, שבה היא ביקשה לבטל את האפוטרופסות של אביה עליה, המנהל המוזיקלי שלה לארי רודולף הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו.
4 צפייה בגלריה
לארי רודולף ובריטני ספירס
לארי רודולף ובריטני ספירס
לארי רודולף ובריטני ספירס
(צילום: צילום מסך, AP)
רודלף היה מנהלה האמנותי של ספירס במשך שנים רבות וליווה אותה מ-1995. במכתב ההתפטרות ששלח לאביה של ספירס, ג'יימס ספירס, ולג'ודי מונטגומרי, האחראית על הטיפול בה ומי שבריטני מעוניינת שתהפוך לאפוטרופסית הבלעדית שלה - הוא כתב כי חלפו מעל לשנתיים וחצי מאז ששוחח עם הזמרת, ושכבר אז, לדבריו, היא הודיעה לו כי היא מעוניינת לקחת הפסקה בלתי מוגבלת מהעבודה.
"מוקדם יותר היום הבנתי כי בריטני הביעה את כוונתה לפרוש רשמית... כמנהלה, אני מאמין שלטובתה עליי לפרוש מצוותה, שכן לא זקוקים עוד לשירותיי הניהוליים", כתב רודולף במכתב. "לנצח אהיה גאה במה שהשגנו במהלך 25 שנותינו יחד. אני מאחל לבריטני את כל הבריאות והאושר שבעולם, ואהיה שם עבורה אם היא אי פעם תזדקק לי שוב, כמו שהייתי עד עכשיו".
4 צפייה בגלריה
בריטני ספירס ולארי רודולף
בריטני ספירס ולארי רודולף
בריטני ספירס ולארי רודולף
(צילום: AP)
למעט תקופת זמן בין 2007 ל-2008, רודולף (המנהל גם את להקת אירוסמית' ואת הסולן שלה, סטיבן טיילר) היה זה שהכווין את הקריירה של הזמרת - מההצלחה המטאורית עם Baby One More Time וגם בעשורים שהגיעו לאחר מכן. כשמצבה של ספירס התערער לפרקים, רודולף נותר דמות יציבה בחייה ועמד לצידה גם במהלך האלבומים האחרונים שהוציאה ובמהלך סיבובי ההופעות הבינלאומיים וב-Sin City, המופע שלה בלאס וגאס. אלא שב-2019 היא החליטה לעצור במפתיע את הופעותיה בווגאס, בטענה שהיא יוצאת להפסקה בשל בעיות בריאותיות שחווה אביה, ג'יימס.
מאז, ספירס ציינה מספר פעמים כי היא עשויה לא לחזור להופיע, ועל פי התחקיר שפורסם לפני ימים ספורים ב"ניו יורקר" על ידי העיתונאים רונאן פארו (בנה של מיה פארו) וג'יה טולנטינו, האפוטרופסות הקיצונית שהוטלה על ספירס הייתה זו שהרחיקה אותה מהרצון להמשיך לתחזק את הקריירה. עוד סופר שם כי היא צלצלה למשטרה לילה לפני הדיון כדי לדווח על עצמה כקורבן לאפוטרופסות מתעללת, אולם פרטי השיחה נותרו חסויים בשל חקירה שעדיין נמשכת. "נראה שהיא רצתה שיהיה תיעוד משפטי של התלונה הזאת", סיפר פארו לתוכנית "בוקר טוב אמריקה", "אנו יודעים גם מפרסומים נוספים המאשרים את הדיווח שלנו שנשלחו אליה שוטרים באותו הרגע. כך שנראה שהעדות צפה בעקבות רגע שבו היא חשה מוטרדת מההסדר הזה".
כמו כן, בתחקיר דווח כי בשנת 2008 שופט העניק את השליטה על ענייניה הכספיים והאישיים של ספירס לצוות, שכלל את אביה, לאחר שימוע שערך 10 דקות בלבד ביום שאחרי התאשפזותה השנייה, בעודה מתמודדת עם גירושים קשים ומאבק משמורת על בניה. ג'קלין בוצ'ר, חברת משפחה של ספירס שעדותה עזרה ליצור את האפוטרופסות, סיפרה ל"ניו יורקר" כי היא מתחרטת על מעשיה וכי בזמנו, "חשבתי שאני עוזרת… ואני לא, אני עזרתי למשפחה מושחתת לקבל שליטה מלאה". עוד היא סיפרה כי אימה של ספירס, לין, חשבה שההסדר יתקיים רק מספר חודשים, אך כשה"ניו יורקר" שוחחו עם לין בחודש שעבר, היא אמרה כי יש לה "תחושות מעורבות לגבי הכול… אני לא יודעת מה לחשוב… זה כרוך בהרבה כאב ודאגה".
4 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
בריטני ספירס
(AP)
נכון לעכשיו, האפוטרופסות ששולטת בקריירה של ספירס, בפן הכלכלי האישי והמקצועי שלה, במערכת היחסים שלה עם ילדיה, באנשים שעימם היא נפגשת - ואפילו בגופה, עתידה להימשך לפחות עד ספטמבר 2021.
"אני מייחלת וחולמת שכל זה ייגמר. אני רוצה את חיי בחזרה. אני באמת מאמינה כי האפוטרופסות הזאת בעלת אופי מתעלל", סיפרה ספירס במהלך הדיון שנערך לפני שבועיים, שבו הביעה בפני השופטת את רצונה להביא לסיום האפוטרופסות שאביה מנהל. עם זאת, לפני חמישה ימים נודע כי שופטת בית המשפט בלוס אנג'לס דחתה את תביעתה של כוכבת הפופ להסיר את אביה מהנהלת האפוטרופסות שלה, זאת בטענה ש"היא לא מסוגלת לנהל את משאביה הכלכליים או להתנגד להונאות או להשפעות לא ראויות". אי לכך, האב יישאר כאפוטרופוס שותף לצד עורכי דין מחברת הנאמנות מקליפורניה, אשר מונתה לקחת חלק בניהול העניינים הכלכליים מטעמה של הזמרת.
4 צפייה בגלריה
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
בריטני ספירס ואביה ג'יימס ספירס
(AP)
לצד זאת, נראה כי אין מדובר בסוף פסוק מבחינת התביעה, שכן ספירס לא הגישה לבית המשפט בקשה רשמית לסיים את האפוטרופסות. דיון נוסף בנושא יתקיים ב-14 ביולי. במהלך עדותה של ספירס היא התנצלה בפני השופטת על הכשל הבירוקרטי. "לא ידעתי שאני יכולה להגיש בקשה לסיים את האפוטרופסות", אמרה הזמרת, "אני מצטערת על בורותי, אבל בכנות לא ידעתי את זה". פרקליטה של ספירס סמואל אינגרם עשוי להגיש את הבקשה בקרוב, אולם בהתחשב בפסק הדין - ספק אם זו תתקבל.