כאילו לא היו חסרות לבתי הקולנוע צרות נוכח התחזקות חברות הסטרימינג, הרי שהתפשטות נגיף הקורונה הביאה להשבתה כמעט מוחלטת של הענף. בישראל ובמדינות אחרות ברחבי העולם בתי הקולנוע נסגרו עד להודעה חדשה, וכך גם החל מהיום (ג') בניו יורק ובערים אחרות בארצות הברית. בינתיים נערכים בהוליווד להפסדים של עשרות מיליארדי דולרים, ומתכוננים למשבר שעשוי להביא לחורבן ענף הקולנוע, או לפחות לשינויו. מי שמסתגלים למצב החדש בזמן אמת הם אולפני יוניברסל, שבמקום לבטל את הקרנות סרטיהם החדשים ולדחות את יציאת אלו שבדרך, החליטו פשוט להפיץ אותם בינתיים דרך האינטרנט בפלטפורמות שונות, ככל הנראה אמזון, יוטיוב ואחרות.

מיום שישי הקרוב, יוניברסל תאפשר לגולשים לצפות בשני סרטי האימה החדשים שיצאו מהאולפנים רק לאחרונה - "בלתי נראה" שעלה לאקרנים לפני שבועיים וחצי ו"משחקי ציד" שיצא בסוף השבוע האחרון. בנוסף לשני המותחנים המדממים הללו, ניתן יהיה לצפות גם בדרמה התקופתית "אמה" מבית חברת הבת פוקס פיצ'רס אשר הופץ בבתי הקולנוע בסוף פברואר. בקרוב יצטרף אליהם מה שצפוי להיות להיט אנימציה בקרב הילדים - "טרולים: סיור עולמי", שהיה אמור לצאת בארצות הברית ב-10 באפריל. מדובר בהזדמנות עבור הצופים בבית להישאר מעודכנים עם סרטים חדשים, מבלי לצאת מהבידוד. עם זאת התענוג הזה יעלה כמעט 20 דולר, בתמורה ל"השכרה" ל-48 שעות.
הצעד של הנהלת תאגיד הבידור NBC-יוניברסל הוא בגדר שינוי בחוקי המשחק שמהם יהיה קשה לסגת גם אחרי מיגור נגיף הקורונה. לא ברור כמה מחברות ההפקה האחרות בהוליווד יאמצו בעתיד הקרוב או הרחוק את האסטרטגיה הזו של הפצת סרטי אולפנים גדולים ישירות לסטרימינג, אך ברור שמדובר בפריצת דרך ששוברת את התקנים המקובלים למרווח זמן בין היציאה התיאטרלית הראשונית לשידור בסטרימינג.
2 צפייה בגלריה
משחקי ציד
משחקי ציד
"משחקי ציד"
2 צפייה בגלריה
בלתי נראה
בלתי נראה
אליזבת מוס ב"בלתי נראה"
"בהתחשב בהתפתחויות המהירות והשינויים חסרי התקדים בחיי היומיום של הצרכנים שלנו בתקופה קשה זו, החברה החליטה שזה הזמן הנכון לספק אפשרות זאת מהבית, לצד בתי הקולנוע", נכתב בהודעה הרשמית מטעם יו"ר התאגיד ג'ף של, "NBC-יוניברסל תמשיך להעריך את הסביבה כשהתנאים ישתנו ותחליט מהי אסטרטגיית ההפצה הטובה ביותר בכל שוק... לאולפני יוניברסל יש מנעד רחב ומגוון של סרטים, וכך גם ב-2020. במקום לדחות את הסרטים הללו או להוציא אותם בסביבה של הפצה בעייתית, רצינו לספק אפשרות לאנשים לצפות בהם בדרך שהיא גם זמינה וגם שווה לכל נפש. אנחנו מקווים ומאמינים שאנשים ימשיכו ללכת לבתי הקולנוע כשאלו יהיו פתוחים, אבל אנחנו מבינים שעבור אנשים בחלק מהאזורים בעולם זה הופך להיות פחות ופחות אפשרי".
"בלתי נראה" של הבמאי לי וואנל כבר יצא בבתי הקולנוע בישראל לפני השבתתם בסוף השבוע, ובו מככבת אליזבת מוס כאישה מוכה הנמלטת מלפיתת בעלה המדען, ונרדפת על ידו בגרסתו הרואה ואינה נראית. "משחקי ציד" של קרייג זובל הוא סאטירה מדממת שבדו התסריטאים דיימון לינדלוף וניק קוסה ובמרכזה פייק ניוז על ליברלים אליטיסטים שטובחים ברדנקים באחוזה אי שם בארצות הברית. "אמה" הוא עיבוד תקופתי לספרה של ג'יין אוסטן בבימויה של אוטומן דה ווילדה ובכיכובה של אניה טיילור-ג'וי. "טרולים: סיור עולמי" הוא סרט ההמשך של להיט האנימציה המוזיקלי "טרולים" מ-2018 בכיכובו של ג'סטין טימברלייק. כוכב הפופ ישוב להפקה של אולפני האנימציה דרימוורקס ואיתו גם אנה קנדריק, ג'יימס קורדן, סם רוקוול, מרי ג'יי בלייג', אוזי אוסבורן ואפילו קלי קלארקסון, הידועה גם כחברתה החדשה של מאיה בוסקילה.