לאחר ההודעה הדרמטית כי הסרט "וונדר וומן 1984" יופץ בארצות הברית על המסך הקטן (בשירות הסטרימינג HBO Max, בחג המולד) במקביל להפצה המסורתית בבתי הקולנוע ברחבי העולם - התרבו הדיונים בנוגע לעתידו של הקולנוע, לפחות כפי שהכרנו אותו. מזה מספר שנים, שירותי הסטרימינג מתחזקים בעוד שאולמות הקולנוע נאבקים על קהל, ומהבחינה הזו משבר הקורונה העולמי עלול להתברר כקש ששבר את גב הגמל - הזרז הגדול למהפכה המתרחשת נגד עינינו.
מבקר הקולנוע ארז דבורה הגיע היום (א') לאולפן ynet, כדי לדון בסוגיה הבוערת - וניסה לנבא מה צפוי להתרחש בתעשייה בשנים הקרובות. "אני חושב שכבר כמה שנים רואים שזה מתחיל להתקרב למקומות האלו. הפלטפורמות הדיגיטליות מתחילות לצבור כזו תאוצה, ומצד שני תעשיית הקולנוע הולכת ומתכווצת מבחינת כמות הסרטים שהיא עושה ואופי הסרטים שהיא עושה", הוא הסביר.
1 צפייה בגלריה
מתוך "וונדר וומן"
מתוך "וונדר וומן"
מתוך "וונדר וומן"
לדבריו, "אם דיסני פותחים את דיסני+ ולוורנר יש את HBO, אז מתחיל להיות יותר ויותר ברור לאן הולכת תשומת הלב שלהם, איפה ההשקעה הגדולה, איפה הרווחים העתידיים הגדולים, ופשוט הקורונה הקפיצה את זה קפיצה נחשונית קדימה". דבורה הוסיף כי עם או בלי קשר לקורונה, "תעשיית הקולנוע כאמנות בדעיכה - וגם כבידור מצבה לא מזהיר". צפו בדיון המלא.