שלושה שבועות אחרי שג'וני דפ התבקש לעזוב את תפקידו כגלרט גרינדלוולד בסדרת סרטי "חיות הפלא", המבוססים על ספרה של ג'יי קיי רולינג, אולפני האחים וורנר אישרו אתמול (ד') כי מאדס מיקלסן יחליף אותו בתפקיד. מיקלסן בן ה-55 פרץ בסדרת המתח "פושר" של הבמאי הדני ניקולס וינדינג רפן, והפך לכוכב גדול במולדתו כמו גם מחוצה לה. בין היתר, כיכב ב"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים", "דוקטור סטריינג'" ו"קזינו רויאל".
2 צפייה בגלריה
מאדס מיקלסן
מאדס מיקלסן
מאדס מיקלסן
(צילום: AP)
כזכור, בתחילת נובמבר הפסיד דפ במשפט הדיבה שלו נגד עיתון ה"סאן" הבריטי, אשר כינה אותו "מכה נשים" בכתבה מ-2018 שעסקה בהאשמותיה נגדו של זוגתו לשעבר אמבר הרד. ימים ספורים לאחר מכן, דפ חשף כי אולפני האחים וורנר, המפיקים את סדרת סרטי "חיות הפלא", בהם גילם את הנבל גרינדלוולד, ביקשו ממנו לעזוב - וכי הוא החליט להיעתר לבקשתם.
2 צפייה בגלריה
ג'וני דפ ב"חיות הפלא והיכן למצוא אותן"
ג'וני דפ ב"חיות הפלא והיכן למצוא אותן"
ג'וני דפ ב"חיות הפלא והיכן למצוא אותן"
(צילום מסך)
הסרט השלישי בסדרת "חיות הפלא" אמור היה לצאת בנובמבר 2021, אך בשל משבר הקורונה ופרשת דפ, הפצתו נדחתה ליולי 2022. על פי הדיווחים, דפ - אשר הספיק להתייצב ליום צילומים אחד עבור הסרט החדש, והיה חתום על חוזה לחמישה סרטים - עדיין יזכה למלוא השכר שאמור היה להרוויח על השתתפותו בסרט, עשרה מיליון דולר, בשל סעיף בחוזה המחייב את האולפן לשלם לו גם אם פוטר.
כזכור, "חיות הפלא" הוא פריקוול לעלילות "הארי פוטר", ועלילתו מתרחשת עשרות שנים לפני הרפתקאותיו של הקוסם הצעיר והאהוב. דפ, שהופיע בתפקיד אורח בסרט הראשון בסדרה מ-2016, "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", החזיק בתפקיד משמעותי יותר בסרט ההמשך מ-2018, "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד". כבר אז ליהוקו לתפקיד עורר סערה בקרב הצופים, עקב טענותיה של הרד על אלימות במשפחה. עם זאת, רולינג והאחים וורנר הגנו בתוקף על ההחלטה להעסיק אותו.