רבות דובר על דרמת המלחמה של כאן, "שעת נעילה" - סדרת הטלוויזיה היקרה ביותר ששודרה אי פעם בישראל, על פי ההערכות. לאחר שנחשף ב-ynet כי עלות הסדרה כולה היא 23 מיליון שקל - מתוכם 11 מיליון מומנו מכספי התאגיד ושאר הסכום מומן על ידי המפיקות מאיה אמסלם ושרון הראל וגם מפיקים פרטיים, בהם איש העסקים והקולנוע משה אדרי - כעת נחשף פירוט ההוצאות.
3 צפייה בגלריה
מתוך "שעת נעילה"
מתוך "שעת נעילה"
מתוך "שעת נעילה"
(צילום: ורד אדיר)
על פי נתוני תאגיד השידור הציבורי, שכר השחקנים בסדרת הטלוויזיה עומד על 1.2 מיליון שקל, כשברשימת הקאסט ישנם שמות כמו אביב אלוש, עופר חיון, מאור שוויצר, ליאור אשכנזי, לי בירן, אימרי ביטון, ג'וי ריגר, שחר טבוך ותום אבני, אולם אליהם מתווספים גם שחקנים בתפקידים פחות מרכזיים.
חלק מהסיבות ש"שעת נעילה" נחשבת ליקרה במיוחד היא עלות תפעול ההפקה - כך, לדוגמה, ישנו בסדרה טנק אמיתי ממלחמת יום הכיפורים, שהושמש במיוחד עבור הצילומים שנערכו לפני כשנה ברמת הגולן. על פי נתוני התאגיד, רק עלות הטנקים והפעלתם עלו כמעט חצי מיליון שקל.
יש לציין כי האישור הלוגיסטי לשימוש בטנק ממלחמת יום הכיפורים היה מורכב במיוחד עבור הפקת הסדרה, שכן בצה"ל אישרו לסדרה באופן חריג לחכור את הטנק, אולם לשם כך נדרש אישור מיוחד מארצות הברית, שסיפקה מלכתחילה לישראל את הטנק המדובר. באמצעות הדמיית מחשב, אגב, נראים בסדרה יותר טנקים משהיו במציאות על הסט בעת הצילומים.
העריכה והדמיות המחשב ייקרו גם הן את עלות ההפקה, כשהן למעשה הסתכמו ב-1.4 מיליון שקל. תוספת משמעותית נוספת לתקציב היא עלות ההלבשה, האיפור והתפאורה - שבעקבותיה נפרדו התאגיד מ-2.2 מיליון שקל. כמו כן, הצוות הטכני והאמנותי שעבד על הסדרה עלה עוד שני מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
מתוך "שעת נעילה"
מתוך "שעת נעילה"
מתוך "שעת נעילה"
(צילום: ורד אדיר)
הסדרה, כאמור, צולמה בחלקה ברמת הגולן, והעבודה בלוקיישנים המיוחדים והפיכתם לסט צילומים עלו להפקה כחצי מיליון שקל. לטובת ציוד הצילום שילמו בתאגיד עוד כחצי מיליון שקל.
הפירוט המובא כאן הוא חלקי בלבד, אולם ממנו ניתן להבין את פשר העלות הגבוהה של הסדרה. השקעת סכומי כסף כל כך גדולים מצד תאגיד השידור הציבורי בסדרה היא סיכון לא קטן מבחינתו, אולם מכירת הסדרה לרשת HBO האמריקנית שיחקה לטובתו, כשעל פי ההערכות מדובר בהכנסות של מיליוני דולרים, כך שבסופו של דבר זוהי כנראה השקעה מוצלחת במיוחד.
3 צפייה בגלריה
מתוך "שעת נעילה"
מתוך "שעת נעילה"
מתוך "שעת נעילה"
(צילום: ורד אדיר)
בתאגיד כבר מדברים על עונה שנייה אולם תולים תקוות בשידור הסדרה בארצות הברית ובתגובות מעבר לים, כשככל שאלה יהיו יותר טובות - כך העבודה על העונה הנוספת תואץ.
יש לציין כי לפני כעשור היה זה ערוץ 10 שהחל לעבוד על הסדרה, אולם בעקבות העלויות הגבוהות הוחלט לוותר עליה, עד שלבסוף הגיעה לידיו של תאגיד השידור הציבורי.