למרות העלייה המתמשכת בתחלואה, עברי לידר חושב שצריך לפתוח את אולמות התרבות ביום ראשון כמתוכנן. "אני לא חושב שאלה המקומות שמהם תגיע העלייה במספרים", הוא הסביר הבוקר (ה') בריאיון לאולפן ynet. "הקהל מאוד תרבותי ומחונך, יושב בקפסולות ומסכות. אנשים מבינים את הסיטואציה ומה נדרש מהם".
לידר חזר להופיע באוויר הפתוח בשבועות האחרונים, אחרי הפסקה כפויה שהתחילה במרץ. "הופעה גדולה עם כל הלהקה תהיה באמפי וואהל ב-9 בספטמבר", הוא אמר, וקרא לאמנים לגלות אחריות ולהקפיד על שמירה על ההנחיות במהלך ההופעות. "אני חושב שאמן רוצה לשמור על הקהל שלו, וזה חשוב שהאמנים ישפיעו על הקהל שלהם כמו שהם יודעים".
היית חלק מהמאבק ונפגשת עם ראש הממשלה. "כן, חשבנו שזה חשוב לבוא ולהשמיע קול, להסביר את המצוקה של השוק הזה, המקום שאנשים נמצאו בו. לדבר על ההיגיון. יש הרבה דברים שפתוחים היום במשק, והמוחות הכי טובים בתעשייה הזאת יצרו מתווים לחוץ ולפנים שיכולים מאוד לשמור על הקהל והאמנים, ואין שום סיבה שאנשים לא יחוו תרבות. זה מאוד קשה להחזיק חיים שהם נורא טכניים כל כך הרבה זמן. ברור שחשוב מאוד לשמור על הכול, אבל צריכים לייצר איזושהי נורמליות בסיטואציה למען המצב הנפשי של כולם".
1 צפייה בגלריה
עברי לידר
עברי לידר
"זו יכולה להיות חוויה סופר מעצימה". עברי לידר
(צילום: עידו ארז)
ניתן יהיה להשתלט על הקהל שיישאר בקפסולות? "אני חושב שכן, אני חושב שהקהל מבין את הסיטואציה. אני מאמין בו אוהב אותו ומעריך אותו. זה מעניין לראות מה תהיה האנרגיה, זה מייצר אנרגיה טיפה אחרת, אולי יותר של הקשבה. הטקסטים פתאום נהיים סופר-רלוונטיים, וזה דווקא מוצא חן בעיניי. כולנו רוצים לחוות תרבות ומביאים לבמה את המקסימום שאנחנו יודעים להביא – וידאו ארט, תאורות, סאונד והופעה. זו יכולה להיות חוויה סופר מעצימה לכולנו".