סערת יצירת "ירושלים" מגיעה לפתחו של בית המשפט: האגודה לזכויות האזרח והאמן דוד ריב עתרו היום (ראשון) לבית המשפט בבקשה דחופה למתן צו ביניים שימנע את הסרת היצירה מקירות מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית.
כפי שפורסם ב-ynet, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן החליט להסיר את יצירתו של דוד ריב - "ירושלים", ממוזיאון רמת גן, בטענה כי היא גזענית ופוגענית. ההחלטה התקבלה לאחר ששאמה הכהן פירסם פוסט בפייסבוק וקרא לציבור להחליט האם ראוי שיצירה כזאת תישאר בתערוכה. סגנו ומי שמכהן כיו"ר המוזיאון רועי ברזילי, חשב אחרת ממנו אך ההחלטה נפלה. גם פנייתו של ריב לפיה אם יצירה זו תוסר, הוא יסיר את כל יצירותיו - לא הועילה. לפי שעה היצירה טרם הוסרה וזאת בגלל שהמוזיאון סגור ביום א'.

2 צפייה בגלריה
יצירתו של דוד ריב
יצירתו של דוד ריב
יצירתו של דוד ריב
(באדיבות האמן)

כאמור, בעקבות ההחלטה, הגישו היום האגודה לזכויות האזרח וריב עתירה מנהלית לביהמ"ש המחוזי בת"א בדרישה לבטל את החלטתו של שאמה הכהן להסיר את היצירה ולהורות לו להימנע מלהתערב בתוכן היצירות המוצגות במוסדות תרבות המקבלים מימון מהעירייה או שנמצאים בבעלותה. כמו כן ביקשו העותרים מבית המשפט להוציא צו מניעה זמני שיאסור על הסרת עבודותיו של ריב עד להכרעה בעתירה.
בעתירה נכתב כי החלטת ראש העירייה היא התערבות פוליטית פסולה בתוכן האמנותי המוצג במוזיאון. עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, כתב בעתירה: "בשנים האחרונות רבו האיומים על חופש הביטוי של מוסדות תרבות מצד ראשי רשויות מקומיות ומצד נבחרי ציבור אחרים. מכאן החשיבות הרבה שבהתוויית גבולות ומגבלות ברורים למעורבות של פוליטיקאים בקביעת סדר היום האמנותי של מוסדות תרבות".
בריאיון הבוקר ל-ynet, הגיב ריב לסערה ואמר: "לראש עיריית רמת גן אין שום זכות לקבוע איזו אמנות תוצג או תוסר מהמוזיאון ועל אחת כמה וכמה באמצעות סקר בפייסבוק. המהלך הזה יפגע במוזיאון בצורה משמעותית מאוד שכן לא רק אני אסיר את כלל היצירות שלי אלא גם אמנים אחרים. זאת חוצפה להאשים אותי בגזענות".
2 צפייה בגלריה
דוד ריב
דוד ריב
דוד ריב
(צילום מסך, מתוך עמוד היוטיוב של מוזיאון תל אביב לאמנות)


לריב יצירות נוספות המוצגות במוזיאון והיצירה המדוברת כלל אינה יצירה חדשה. "מדובר בציור שנעשה בשנת 1997 והוא עוסק בסנטימנטיליזציה לכותל והשימוש שנעשה בה על ההשתלטות על מזרח ירושלים ובגדה מאז שנת 1967", מסביר ריב. "לא הייתה לי כל כוונה לפגוע בתושבים הדתיים וברגשותיהם אבל גם התושבים של הרובע המוגרבי ומזרח העיר חשובים לי", אמר והוסיף, "היא הוצגה בעבר ולא עוררה מהומה בשום צורה".