הראפר טורי לנז הורשע אמש (שישי) בירי בראפרית האמריקאית מייגן די סטליון שבוצע בשנת 2020. חבר המושבעים בבית המשפט בלוס אנג'לס הרשיע את לנז בן ה-30, ששמו האמיתי הוא דייסטאר פיטרסון, בשלושה סעיפים: תקיפה באמצעות כלי נשק חצי-אוטומטי; נשיאת נשק טעון ולא רשום ברכבו ופריקת נשק ברשלנות חמורה. כעת הוא עלול לרצות עונש מאסר של מעל 20 שנה ולהיות מגורש מארצות הברית.
1 צפייה בגלריה
מייגן די סטליון וטורי לנז
מייגן די סטליון וטורי לנז
מייגן די סטליון וטורי לנז
(צילום: AP)
לנז לא הגיב למשמע פסק הדין, מעצרו הוארך והוא אמור לקבל את גזר דינו ב-27 בינואר. לא נודע האם הוא מתכוון לערער על ההרשעה.
לאחר שחבר המושבעים יצא מהאולם אביו של לנז, סונסטאר פיטרסון, זינק והחל לצעוק: "השיטה המרושעת הזו עומדת בפני אלוהים הכול יכול!", בהמשך הצביע על התובעים וצעק "שניכם אנשים מרושעים ורשעים. אתם יודעים בדיוק מה עשיתם". לאחר מכן הוצא מן האולם.
מייגן די סטליון בת ה-27 העידה כי לנז ירה בה ברגלה לאחר שהשניים התווכחו אחרי שעזבו מסיבת בריכה שהתקיימה אצל קיילי ג'נר ב-2020. "התחלתי להתרחק [מהרכב] ואני שומעת את טורי צועק, 'תרקדי, כלבה!'", תיארה בבכי מול חבר המושבעים את הריב שהתרחש בין השניים כשנתנה את עדותה, והוסיפה שראתה את לנז מכוון אליה אקדח. "קפאתי. פשוט הייתי בהלם. הרגשתי פגועה. הסתכלתי למטה אל הרגליים שלי וראיתי את כל הדם הזה". הראפרית נזקקה לניתוח כדי להסיר רסיסים מכפות רגליה. "אני אפילו לא יכולה להיות מאושרת. הלוואי שהוא פשוט היה יורה בי והורג אותי", המשיכה בבכי.
בסיכומי הדיון המשפטי ציינו התובעים את האומץ שנדרש לדי סטליון בהתייצבות במעמד זה וקבעו כי אין תמריץ שיגרום לומר דבר נוסף מלבד האמת. "למה שהיא תשקר?", אמר סגן התובע המחוזי, אלכסנדר בוט. "היא הייתה נתונה למתקפת שנאה מתמשכת. למה? על שהתייצבה כקורבן של אלימות במשפחה?".