מנחה הטלוויזיה פיל מקגרו, הידוע בכינויו ד"ר פיל, העלה היום (א') סרטון ששמו "מסר מד"ר פיל על ישראל, החמאס והמצפן המוסרי שלנו", שבו הוא מבהיר כי הוא עומד לצד ישראל ברקע מלחמת חרבות ברזל, מגנה את מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ומותח ביקורת חריפה על האוניברסיטאות המובילות בארצות הברית, שמאפשרות תמיכה של סטודנטים בקמפוסים בארגון הטרור במקום "לחנך אותם ולהעניק להם כלים לחשיבה ביקורתית". צפו בסרטון:
"המתקפה חסרת ההכרה של חמאס על אזרחי ישראל ב-7 באוקטובר, שבה נרצחו, נטבחו, עונו ונחטפו אזרחים, הייתה לאירוע המדמם ביותר בהיסטוריה של המדינה בת ה-75 - כשכ-1,300 נהרגו, מעל 3,000 נפצעו ומעל 150 אנשים נלקחו כבני ערובה", פתח את דבריו ד"ר פיל, כשברקע נראה תיעוד מאותם אירועים רצחניים שבמהלכם נגבו חייהם של רבים.
ד"ר פיל התייחס לכך שמדובר ביום שבו העם היהודי חווה את האובדן הגדול ביותר מאז השואה, והדגיש כי האויב שמולו ישראל עומדת - חמאס - אינו ארגון צבאי, בניגוד למה שרבים נוטים לחשוב. "חמאס הם לא חיילים - הם רוצחים", אמר. "הם קוראים לרצח כל הישראלים ויהודים ברחבי העולם. האם זה נשמע לכם מוכר?".
עוד הצביע על כך שלצערו גם באמריקה יש כאלה שחוגגים את הטבח הנוראי ומאשימים את אלה שנרצחו, ואותה החגיגה זולגת גם למוסדות אקדמיים מכובדים במדינה, וביקר באופן חריף את מנהיגי האוניברסיטאות על כך שלא לוקחים אחריות על המתרחש בקמפוסים ומחנכים את התלמידים לפתח חשיבה ביקורתית.
בין המוסדות האקדמיים אותם מנה ד"ר פיל בסרטון נמצאים גם ייל, הרווארד, ג'ורג'טאון UCLA וסטנפורד, ולדבריו מדובר בנושא שצריך להעלות כמה נורות אזהרה. "ההנהגה של אותם מוסדות אקדמיים כל כך עסוקים שהם שכחו שזו עבודתם לחנך את הסטודנטים לחשוב", אמר והוסיף, "המנהיגים של המחר מבטלים את המצפן המוסרי שלנו".
בנוסף מקגרו ציטט בסרטון את דבריו של הסנאטור האמריקני קורי בוקר, לצד נאומו ההיסטורי של מרטין לותר קינג, כאשר שניהם בדבריהם גינו אלימות וקראו לשנאה בשמה.
"לא צריך להיות פוליטיקאי בשביל להבחין כי מעשיהם של פעילי החמאס מזעזעים", הוסיף. "אי אפשר להתמקח עם אנשים שרוצים לרצוח אותך, את כל משפחתך ואת כל העם שלך? איך הם לא מבחינים שמדובר בגזענות?". את דבריו סיכם בהדגשת חשיבות הקשר של אמריקה עם ישראל, במיוחד בזמנים קשים אלה.
תוכנית האירוח המצליחה של מקגרו שנוצרה על ידו ועל יד אופרה ווינפרי, "ד"ר פיל", עלתה לאוויר בספטמבר 2002. יותר מ-3,500 פרקים שודרו, בסינדיקציה שהפכה את התוכנית למוכרת ברחבי העולם. במשך השנים זכתה התוכנית להצלחה רבה, ובמשך יותר מעשור אחזה בתואר התוכנית היומית הנצפית ביותר בארצות הברית. התוכנית ירדה בתום עונתה ה-21, בחודש מאי האחרון.