בריאיון שהעניק לסאנדיי טיימס בשבת טוען ג'וני דפ שהוא מוחרם בהוליווד. לטענתו, הפצת הסרט החדש בו הוא מככב, "מינמטה", עוכבה בארצות הברית בשל האשמותיה של זוגתו לשעבר אמבר הרד כנגדו, והקרב המשפטי המתוקשר שהשניים מנהלים בשנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
ג'וני דפ
ג'וני דפ
ג'וני דפ
(צילום: AP)
"יש סרטים שנוגעים באנשים", אמר דפ בריאיון, הראשון שלו מאז שהפסיד בתביעת דיבה נגד עיתון ה"סאן" הבריטי שכינה אותו "מכה נשים". "ושהוליווד תחרים אותי?", המשיך דפ, "אדם אחד, שחקן אחד בסיטואציה מבולגנת ולא נעימה, במהלך השנים האחרונות?".
"מינמטה" מספר את סיפורו האמיתי של צלם העיתונות האמריקני המנוח יוג'ין סמית', אשר חשף את הרעלת הכספית הקטלנית שנגרמה לתושבי העיר היפנית מינמטה בשנות ה-70, עקב פעילותה של חברת הכימיקלים הגדולה צ'יסו שהזרימה שפכים למי השתייה של העיר.
"הסתכלנו לאנשים האלו בעיניים והבטחנו שלא ננצל אותם", אמר דפ על קורבנות מינמטה, "שהסרט יכבד אותם. אני מאמין שעמדנו בהבטחה שלנו, ואלה שבאו אחרינו צריכים לעמוד בשלהם". בכך, מכוון דפ לבכירי האולפן ההוליוודי MGM שאמון על הפצת "מינמטה" - שכאמור עוכבה בארצות הברית, למרות שהסרט החל את הפצתו בבריטניה ובמספר טריטוריות נוספות.
לפני כשבועיים יצא גם במאי "מינמטה" אנדרו לוויטאס נגד MGM, במכתב פומבי שפרסם ובו הוא מאשים אותם ב"קבורת" הסרט בשל השערוריות הרודפות את הכוכב שלו דפ בעת האחרונה. "MGM החליטו 'לקבור את הסרט', במילים של ראש מחלקת הרכש מר סם וולמן", טען לוויטאס, "מכיוון ש-MGM היו מודאגים מהאפשרות שהעניינם האישיים של שחקן בסרט יכלו לשקף אותם באופן שלילי, ומכיוון שמהזווית של MGM, הקורבנות והמשפחות שלהם משניים לזה...ל-MGM יש מחויבות מוסרית לעשות יותר מזה".
2 צפייה בגלריה
ג'וני דפ ואמבר הרד
ג'וני דפ ואמבר הרד
ג'וני דפ ואמבר הרד
(צילום: Gettyimages)
כאמור, בנובמבר האחרון הפסיד דפ במשפט התביעה שלו נגד עיתון ה"סאן" הבריטי שכינה אותו "מכה נשים", ובמרץ 2021 הפסיד גם בניסיון הערעור שלו על פסק הדין. במקביל, דפ ממשיך לנהל קרב משפטי מול זוגתו לשעבר הרד, ובאפריל 2022 צפוי להתחיל משפט נוסף לאחר שדפ תבע את הרד על טקסט שכתבה לעיתון וושינגטון פוסט בדצמבר 2018, אודות מערכת היחסים המתעללת שחוותה לצדו, לדבריה.
בשבוע האחרון הוכרז כי דפ עתיד לקבל אות כבוד מאת פסטיבל הסרטים הספרדי סן סבסטיאן, בהחלט שעוררה זעם וגררה מחאה של ארגוני נשים בספרד. "לפי המידע המאושר שיש לנו", הגיבה הנהלת הפסטיבל, "ג'וני דפ לא נעצר, לא הועמד לדין ולא הורשע בשום צורה של תקיפה או אלימות נגד שום אישה". דפ צפוי לקבל אות כבוד גם בפסטיבל הקולנוע קרלובי וארי, שיוצא לדרך ב-20 לאוגוסט.