לאחר שרבים בהוליווד הביעו תמיכה בישראל על רקע מלחמת חרבות ברזל, היום (ה') כ-700 אנשי תעשייה חתמו על מכתב פתוח שבו הם מגנים את התקפת חמאס וקוראים לקולגות בתעשייה לגנות את ארגון הטרור, ולהימנע מהפצת תעמולה עם התקדמות הלחימה.
2 צפייה בגלריה
ראיין מרפי, גל גדות, ג'רי סיינפלד
ראיין מרפי, גל גדות, ג'רי סיינפלד
ראיין מרפי, גל גדות, ג'רי סיינפלד
(צילום: רויטרס, GettyImages, AP)
על ההצהרה, מטעם הארגון ללא מטרות רווח Creative Community for Peace, חתמו בין היתר גל גדות, ג'יימי לי קרטיס, כריס פיין, מים ביאליק, ליב שרייבר, איימי שומר, מייקל דאגלס, ג'רי סיינפלד, דברה מסינג, ראיין מרפי, ורבים נוספים.
"הסיוט שממנו חששו ישראלים במשך עשרות שנים הפך למציאות כאשר מחבלי חמאס חדרו לערים ויישובים ישראלים", נכתב בהצהרה, "בחסות אלפי רקטות שנורו ללא הבחנה לעבר אוכלוסיות אזרחיות, חמאס רצח וחטף גברים, נשים וילדים חפים מפשע. הם חטפו ורצחו תינוקות וקשישים. הם אנסו נשים וחיללו את גופותיהן. הם הצעידו את גופותיהם ברחובות וברחבי רשתות החברתיות, ותקפו בפחדנות את פסטיבל המוזיקה סופרנובה - והביאו מוות והרס לאירוע שחוגג ידידות ואהבה".
המכתב, שמהווה את צעד התמיכה הגדול ביותר בהוליווד בשלב זה, הבהיר כי "זה טרור. זהו רוע. אין הצדקה או הסבר רציונלי לפעולות החמאס. מדובר במעשי טרור ברבריים שכולם חייבים לגנות. זה ארגון טרור שמנהיגיו קוראים לרצח יהודים בכל מקום שיהיו. CCFP קוראת לחברינו ולקולגות שלנו בתעשיית הבידור להתבטא בתוקף נגד חמאס ולעשות כל שביכולתם כדי להאיץ בארגון הטרור להחזיר את החטופים החפים מפשע למשפחותיהם.
"בעוד ישראל תנקוט בצעדים הדרושים כדי להגן על אזרחיה בימים ובשבועות הקרובים, הרשתות החברתיות יוצפו במידע שגוי שאותו מפיצה איראן. אנו קוראים לכולם לזכור את התמונות הנוראיות שיצאו מישראל ולא ליפול לתעמולה שלהם או להדהד אותה. מחשבותינו עם כל אלה שחווים רמות בלתי נתפסות של פחד ואלימות, ואנו מקווים ליום שבו ישראלים ופלסטינים יוכלו לחיות זה לצד זה בשלום", נחתמה ההצהרה.
גם כמה מראשי תעשיית הבידור האמריקאית יצאו בהצהרה משלהם התומכת בישראל ביוש השישי ללחימה. "אנו מגנים את ההתקפות האכזריות של חמאס בישראל. לזוועות הללו תהיה השפעה הרסנית על הדורות הבאים. אנו עומדים באופן חד-משמעי בסולידריות עם ישראל במאבק העולמי בטרור. עם ישראל חי", נכתב בהצהרתם, שעליה חתמו בין היתר איש העסקים ומפיק הטלוויזיה חיים סבן האחראי על יבוא כמה מהסדרות המצוירות האהובות ביותר בשנות ה-90, ועל הפקת מוצר הדגל שלו - "פאוור ריינג'רס"; ינון קרייז הישראלי, יו"ר ומנכ"ל מאטל, חברת הצעצועים הענקית שאחראית בין היתר לברבי; וג'פרי קצנברג, לשעבר אחד הבכירים בחברת דיסני, שייסד בעברו את אולפני דרימוורקס האחראיים על סרטי "שרק".
2 צפייה בגלריה
ג'פרי קצנברג, ינון רייז, חיים סבן
ג'פרי קצנברג, ינון רייז, חיים סבן
ג'פרי קצנברג, ינון קרייז, חיים סבן
(צילום: AP)
עוד חתומים על ההצהרה שתומכת בישראל, על רקע המלחמה שבה נרצחו ונפלו למעלה מ-1,300 איש, מפיקים גדולים בתעשייה בהם לורנס בנדר ("ספרות זולה"), נשיא MGM לשעבר ג'ונת'ן גליקמן, המפיק הוותיק רוג'ר בירנבאום, הבמאי איליי רות' ונוספים.
במקביל, גם ענקית המדיה פרמאונט הביעה תמיכה בלתי מסוייגת בישראל, גם בעמוד הרשמי שלה וגם באינסטגרם של MTV שבבעלותה, עם למעלה מ-20 מיליון עוקבים.
"חברת פרמאונט גלובל מגנה את התקפת הטרור של החמאס", נכתב בהודעת החברה מטעם המנכ"ל רוברט באקשי ונשיאת החברה שרי רדסטון, "אנו עומדים לצד עם ישראל והקהילה היהודית העולמית. אנו עומדים לצד כל חפי הפשע שחייהם הושפעו מהתקפת הטרור. אנו עומדים לצד הילדים שרק רוצים להיות ילדים. אנו עומדים מאוחדים כנגד כל מעשי טרור ושנאה באשר הם. לסיוע, הצטרפו אלינו בתמיכה בארגונים הבאים: מגן דוד אדום, נט"ל, UJA, Save The Children".
בנוסף הודיעה פרמאונט כי החברה תתרום מיליון דולר לארגונים שתומכים במאמצי סיוע הומניטריים ותשווה תרומות של עובדי החברה.
פורסם לראשונה: 20:50, 12.10.23