משפחתו של מת'יו פרי ויוצרי "חברים" מגיבים לראשונה על מותו המפתיע של הכוכב, לאחר שעל פי דיווחים טבע אתמול (שבת) בג'קוזי בביתו שבלוס אנג'לס.
1 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
מת'יו פרי
(צילום: AP)
בהצהרה שפרסמו יוצרי התוכנית מרתה קאופמן ודייויד קריין יחד עם קווין ברייט ששימש לצידם כמפיק בפועל, כתבו: "אנו המומים וכואבים עמוקות על פטירתו של חברנו האהוב מת'יו. זה עדיין נראה בלתי אפשרי. כל מה שאנחנו יכולים לומר הוא שאנחנו מרגישים מבורכים שזכינו שהיה חלק מחיינו.
"הוא היה כישרון מבריק", המשיכו, "זו קלישאה לומר ששחקן הופך תפקיד לשלו, אבל במקרה של מת'יו, אין מילים מדויקות יותר. מהיום ששמענו אותו לראשונה מגלם את התפקיד של צ'נדלר בינג, לא היה מבחינתנו אף אחד אחר. תמיד נוקיר את השמחה, האור והאינטליגנציה המסנוורת שהוא הביא לכל רגע - לא רק בעבודתו, אלא גם בחייו. הוא תמיד היה האדם הכי מצחיק בחדר, ויותר מזה - הוא היה הכי מתוק, בעל לב נדיב ונטול אנוכיות".
את המכתב חתמו באיחולים למשפחתו וקבעו כי "זהו ללא ספק 'הפרק שבו נשברו הלבבות שלנו' (The One Where Our Hearts Are Broken)", כשהם מתייחסים לשמות הפרקים לאורך הסדרה שתמיד נפתחו בביטוי "הפרק שבו...".
גם משפחתו של פרי הגיבה לראשונה על האירועים. "אנחנו שבורי לב מהאובדן הטרגי של בנינו ואחינו האהוב", אמרו בהצהרה למגזין "פיפל". "מת'יו הביא כל כך הרבה אושר לעולם, גם כשחקן וגם כחבר". עוד פנו למעריצים והוסיפו כי "הייתם חשובים לו כל כך ואנחנו מעריכים את כמויות האהבה האדירות".
לכתבות נוספות בנושא:
גם אדל חלקה לפרי כבוד אחרון על הבמה בהופעתה בלאס וגאס והקדישה לו את שירה When We Were Young. הזמרת הגדירה את צ'נדלר בינג בתור "הדמות הקומית הטובה ביותר אי פעם ככל הנראה", ושיתפה כי האופן שבו היה פתוח וכן בנוגע למאבק שלו בהתמכרויות היה אמיץ בצורה בלתי רגילה בעיניה.
השחקן האנק עזריה ששיחק את דייויד, מושא האהבה של פיבי לאורך העונות של הסיטקום, וגם היה מחבריו הוותיקים של פרי ספד לו באריכות ברשתות החברתיות. "מת'יו היה החבר הראשון שהכרתי בלוס אנג'לס, הייתי בן 21, הוא היה בן 16", פתח עזריה את דבריו. "הפכנו לחברים טובים מאוד והיינו יותר כמו אחים במשך זמן רב. שתינו הרבה יחד, צחקנו הרבה יחד, והיינו שם אחד בשביל השני בימים הראשונים של הקריירות שלנו.
"אהבתי אותו מאוד. רבים שהיו קרובים אליו הרגישו כאילו איבדו אותו לפני זמן רב בגלל סמים ואלכוהול כי - כפי שהוא תיעד באוטוביוגרפיה שלו - זה היה כרוך בהמון סבל. הייתי צריך להפסיק לקרוא ולהתחיל מחדש 11 פעם כי זה כאב לי כל כך לקרוא", סיפר על האוטוביוגרפיה שפרסם פרי בשנה שעברה.
עזריה המשיך ותיאר כיצד פרי סייע לו להתמודד עם התמכרויותיו שלו, "אני פיכח כבר 17 שנה ובפעם הראשונה שהלכתי לאלכוהוליסטים אנונימיים, מת'יו היה זה שהביא אותי. לאורך כל השנה הראשונה הלכנו לפגישות יחד. הוא היה כל כך אכפתי ונדיב וחכם, הוא לגמרי עזר לי להתפכח. הלוואי שהוא היה יכול להתמיד בעצמו באופן עקבי יותר. זה היה קורע לב למי שאהב והכיר אותו, פשוט התגעגענו אליו. זה אחד הדברים הנוראים במחלה הזו, היא לוקחת את האדם שאתה אוהב.
"הוא חי כדי לצחוק, הוא היה גאון", שיבח עזריה את חוש ההומור של חברו. "בכל ערב כשהיינו מבלים הוא היה יוצר קומדיה. בדיחה פה, בדיחה שם - ועד סוף הלילה, הוא היה שוזר את כולן יחד ליצירה עוצמתית וקורעת מצחוק. ברוב הלילות שבילית עימו, היית בוכה מצחוק עד סוף הערב. כשחקן, הוא היה מבריק, והלוואי שהיינו זוכים לראות אתהמשך הקריירה שלו", הוא סיכם.
עוד נפרדה מהכוכב השחקנית גווינת' פאלטרו שיצאה עימו לזמן קצר בשנות ה-90. "פגשתי את מתיו פרי בשנת 1993 בפסטיבל תיאטרון במסצ'וסטס. שנינו היינו שם רוב הקיץ והשתתפנו במחזות. הוא היה כל כך מצחיק וכל כך מתוק והיה כל כך כיף להיות איתו", כתבה בחשבון האינסטגרם שלה. "נסענו לשחות בנחלים, שתינו בירות בבר של הקולג' המקומי והתנשקנו בשדה עם דשא גבוה. זה היה קיץ קסום, הוא צילם את הפיילוט של 'חברים', אך הוא עוד לא שודר. הוא היה לחוץ, קיווה שהפריצה הגדולה שלו ממש מעבר לפינה. והיא אכן הייתה. נשארנו חברים לזמן מה עד שהתרחקנו, אבל תמיד שמחתי לראות אותו. אני ממש עצובה היום, כמו רבים מאיתנו. אני מקווה שמת'יו סוף סוף קיבל שלווה", חתמה את דבריה.
"איבדנו את אחד הכוכבים הבוהקים ביותר שלנו", ספדה לו נשיאת איגוד השחקנים SAG-AFTRA, השחקנית פראן דרשר, ברשתות החברתיות. "קומיקאי מבריק אבל ליצן עצוב. לא הכרתי אותו אישית, אך בתור צ'נדלר הוא תמיד יהיה 'חבר'. נוח על משכבך בשלום, הכישרון שלך ימשיך להצחיק אותנו".
הדברים מגיעים לאחר שהכוכב שגילם את צ'נדלר בינג בסיטקום הפופולרי במשך עשור, נמצא על ידי העוזר האישי שלו בג'קוזי בביתו ללא הכרה. בשלב זה, על פי הרשויות, החקירה סביב מותו עודנה נמשכת, אולם נאמר כי בזירת המוות לא נמצאו סמים וכי אין חשד לעבירה פלילית.
הנ"ל מצטרפים לכוכבים רבים שנפרדו מפרי ברשתות החברתיות, בהם מגי ווילר ששיחקה ב"חברים" את ג'ניס האקסית המיתולוגית של צ'נדלר, שאנון דוהרטי ("בוורלי הילס 90210"), סלמה בלייר ואף ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה אשר למד בבית הספר יחד עם השחקן האמריקאי-קנדי. בשלב זה חבריו לקאסט הראשי בתוכנית המצליחה - דייויד שווימר, קורטני קוקס, ג'ניפר אניסטון, ליסה קודרו ומאט לבלנק - טרם הגיבו על האירועים.
פרי כאמור זכה לתהילה עולמית בזכות תפקידו האיקוני בתור צ'נדלר בינג, אך שיחק גם בסדרות הטלוויזיה "הבית הלבן" ו"סטודיו 60" (Studio 60 on the Sunset Strip) מבית היוצר של אהרון סורקין. בשנה החולפת שמו שב לכותרות כשהוציא בנובמבר 2022 את האוטוביוגרפיה שלו "חברים, מאהבות והדבר הגדול הנורא", שיצא גם בתרגום לעברית בקיץ (בהוצאת אור עם). בריאיון שהעניק לרשת ABC טרם יציאתו, סיפר בין היתר על בעיות ההתמכרות הקשות שהובילו אותו לדבריו לעשרות ביקורים במכוני גמילה, התנודות הגדולות במשקלו במהלך צילומי "חברים" וההחלטה שלא לוותר על פרק האיחוד החגיגי ששודר במאי 2021.
פורסם לראשונה: 19:45, 29.10.23