חבר המושבעים בלונדון הכריז היום (ד') כי הוא מצא את השחקן זוכה האוסקר, קווין ספייסי, לא אשם בתשעה סעיפים של תקיפה מינית נגד ארבעה גברים. "אני מעריך בצניעות את התוצאה היום", אמר מחוץ לבית המשפט והוסיף: "אתם בוודאי יכולים להבין שיש לי עוד הרבה מה לעכל".
1 צפייה בגלריה
קווין ספייסי
קווין ספייסי
קווין ספייסי
(צילום: Carl Court/Getty Images)
לפי דיווחי התקשורת העולמית, לספייסי היו דמעות בעיניים כשחבר המושבעים זיכה אותו מההאשמות. זאת לאחר כארבעה שבועות וחצי של דיונים בבית המשפט, שבסופם זוכה משבעה סעיפים של תקיפה מינית, סעיף אחד שלפיו נטען כי גרם לאדם לעסוק בפעילות מינית ללא הסכמה, וסעיף אחד שלפיו גרם לאדם לעסוק בפעילות מינית חודרנית ללא הסכמה.
השחקן האמריקני הכחיש את כל ההאשמות - וטען שההאשמות נגדו היו "טירוף" ו"סכין בגב". המושבעים דחו את טענות התביעה לפיהן ספייסי אחז "באגרסיביות" שלושה גברים במפשעה וביצע מעשה מיני בגבר אחר בזמן שישן בדירתו.
במהלך המשפט אף הוצג לחבר המושבעים קטע וידאו מתוך חקירה משטרתית ובו אחד הקורבנות לכאורה של השחקן טען ש"הוא תפס אותי כל כך חזק שכמעט סטיתי מהכביש". אותו אדם, שזהותו נשמרת חשאית, סיפר שספייסי תקף אותו יותר מעשר פעמים במקרים שונים, ובין היתר הניח את ידו על איבר מינו חמש או שש פעמים ותקף אותו מינית בדרכים אחרים במספר מקרים אחרים.
המקרים שנדונו בבית המשפט התרחשו לכאורה בין השנים 2001 ל-2013. כבר בנאום הפתיחה שלו בבית המשפט הצהיר עורך דינו של השחקן, שהמושבעים ישמעו "הרבה מאוד שקרים וכמה הגזמות מכוונות". ספייסי, שציין היום גם את יום הולדתו ה-64, התמודד תחילה בבית המשפט עם 12 סעיפי אישום, ואחד נוסף שהתווסף במהלך המשפט - אך כבר ברביעי שעבר, האחרים בוטלו על ידי השופט בשל "עניינים משפטיים טכניים".