ההתכתבות בקבוצת הוואטסאפ המשותפת של מודחי ופורשי האח הגדול מציגה תמונה מסוימת באשר לסיפור שמאחורי עזיבת ארבעה דיירים מרצון.
4 צפייה בגלריה
התכתבות וואטסאפ בקבוצת המודחים מ"האח הגדול"
התכתבות וואטסאפ בקבוצת המודחים מ"האח הגדול"
אילוסטרציה. התכתבות וואטסאפ בקבוצת המודחים מ"האח הגדול"
(צילום: רן יחזקאל)
"קלטתם מה סתיו עשתה לכולם", שאל הפורש בן ויארניק את שאר חבריו לתוכנית הריאליטי בקבוצת הוואסטאפ. לין אלפי, שפרשה גם היא, תהתה: "מה היא עשתה?" ורוי רייניש שהודח על ידי הקהל בבית ענה: "גרמה לכולם לפרוש מרצון וככה היא תיקח את הכסף".
לכתבות נוספות בנושא:
כשפורטים כל אחת מהפרישות מרצון לפרטים, נראה שלכל אחת מהן יש סיבה בפני עצמה, לפחות לפי ההודעות הרשמיות של ההפקה. במקרה של גיא איתן שהיה הראשון לנטוש את הבית - הסיבה לא נומקה. אבל בריאיון ל-ynet ממש אחרי הפרישה אמר כי עשה זאת מאחר שלא רצה "לעבור את הגבולות".
4 צפייה בגלריה
גיא איתן
גיא איתן
גיא איתן
(צילום מסך, באדיבות רשת)
"הגיעו מים עד נפש, יש לי קווים אדומים שאני לא מוכן לעבור", הסביר איתן בזמנו, "כשראיתי שמתאגדים נגדי, הבנתי שאם הייתי נשאר הייתי חוצה כל גבול של כבוד, וזה פחות בשבילי. מטרת 'האח הגדול' היא לא לקלל ולגנוב אוכל", עקץ את המתמודדת סתיו קצין, שנכנסה לא אחת לעימותים עם הדיירים סביב שאלת החבאת המזון.
השנייה לפרוש הייתה לין אלפי, במקרה שלה ההפקה נימקה זאת בכך ש"הגעגועים גברו והגיעו לשיא", מאחר שהיא אמא לתינוקת. הסיבה הרשמית שאלפי ביקשה לעזוב הייתה אכן הגעגועים, אבל לחבריה סיפרה כי הרגישה שהיא מתקשה להתמודד עם תנאי הריאליטי. כשיצאה, כך סיפרה לחבריה, הבינה שהייתה "כלי במופע של בן אדם אחד".
"לין הרגישה כבר בתוך הבית שקורה משהו עם סתיו, אבל לא הבינה את העוצמות", סיפרה חברתה של משתתפת האח הגדול. "מיד כשיצאה היא הבינה עד כמה ההפקה מגישה לסתיו את הניצחון בכפית, ואז שחזרה דברים שקרו בבית. אני זוכרת שהיא סיפרה שסתיו הייתה עושה דברים פשוטים כמו לשים לק, או משהו בסגנון והמצלמות היו מסתובבות אליה, זאת בזמן שבבית יש התרחשויות אחרות". חבר אחר של לין אמר כי היא מספרת ש"העריכה מוציאה את סתיו הרבה יותר יפה ממה שהיא יוצאת בבית באמת".
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול" 10.06.23
מתוך "האח הגדול" 10.06.23
הבינה שהייתה "כלי במופע של בן אדם אחד". מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות רשת)
גם דיירים אחרים ששוחחו עם לין מציגים תמונה דומה לתחושותיה, וגם לתחושות של הפורש השלישי, בן ויארניק. גם במקרה שלו הסיבה הרשמית לפי ההפקה לפרישה הייתה "געגועים לילדיו". וגם במקרה שלו - הגעגועים אכן היו פקטור משמעותי, אבל בן מסתבר כבר הפעיל נוהל עזיבה מהבית לא פחות מארבע פעמים, שברובן הצליחו בהפקה להשאירו.
"הוא אמר לאח הגדול שהוא מתגעגע", סיפר דייר ששוחח עם בן אחרי העזיבה, "אבל בן הציג לאח הגדול תמונה שבה הוא חושש לעבור את הגבולות של עצמו". תמונת מצב דומה מאוד לזו שהציג הפורש גיא איתן בנימוק הפרישה שלו.
אף אחד מהפורשים לא הסכים להגיב לדברים המובאים כאן, שכן משתתפי ריאליטי חתומים על הסכמי סודיות ואיסור ריאיונות ללא אישור ערוץ רשת.
עובדת בהפקה מאשרת את הטענות של חברי הפורשים לסיבות הפרישה הלא רשמיות. "שמע, זאת עונה קשה", סיפרה עובדת ההפקה. "סתיו עושה להם את המוות, ובנוסף הם מבינים כמה היא חזקה וכמה הם יורדים לרמה שלה ומדברים דברים נמוכים". עובדת אחרת איששה את הטענות: "אני רואה את מה שקורה בתוך הבית וגם את מה שלא משודר. תוכנית ריאליטי זאת בכלל סביבה קשה להיות בה, תוסיף על אחת כמה וכמה שדיירת אחת כל כך דומיננטית, מתנהגת בצורה שנויה במחלוקת בסיטואציות מסוימות - מטרילה את הדיירים האחרים, וההפקה נותנת לה דרור כי זה טוב לרייטינג. הדיירים הרגישו שהם ניצבים במשחק של סתיו ואפשר להבין אותם".
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, באדיבות רשת)
דייר אחר ב"האח הגדול" מסרב להסכים עם הטענות הללו. "סתיו דיירת מעניינת, נקודה. מה יותר מעניין? שהיא רבה עם כולם או לראות את בן ושניר אומרים 'בוקר טוב'? הרי הרייטינג קובע, ואם הצופים אוהבים לראות את זה, סימן שיש לזה קהל. ורייטינג זה כסף. אני יודע שזה קשה, הייתי שם, אבל את הכסף סופרים במדרגות".
תגובת רשת: "הפקת התוכנית פועלת בהתאם לדין ולחוקי הפורמט, ומגלה את האחריות המתבקשת במטרה לשמור על ההתנהלות התקינה בבית ובריאותם של הדיירים. בדומה לעולם האמיתי, מה שקורה בבית האח הינה דינמיקה חברתית מורכבת, שמתפתחת כל העת כתוצאה מהחיים המשותפים בבית ומההתנהגות של הדיירים אחד כלפי השני. בגמר כל אחד מהצופים מוזמן להצביע למי שהוא רוצה. לא ההפקה מכתירה את המנצח מי אלא הקהל".