הטעות הדרמטית בשידור החי: בעת הכרזת הזוכה בגמר "אקס פקטור" ושליחת הנציג הישראלי לאירוויזיון, המנחה לירון ויצמן הכריזה כי נקודה אחת הכריעה בין המקום הראשון של מיכאל בן דוד למקום השני של אלי חולי.
עם זאת, כשוויצמן עצמה הקריאה את מספר הנקודות שקיבל חולי מהקהל היא נשמעה אומרת "96 נקודות" - בעוד על המסך נראה כי מספר הנקודות שקיבל חולי מהקהל בבית היה 95. לו ויצמן הכריזה נכון, אלי חולי היה עשוי להיות המנצח בתחרות כיוון שרף נקודות הצופים הוא 300, ובעקבות כך הייתה יורדת נקודה מציונו של מיכאל בן דוד - או לכל הפחות היה נוצר תיקו בין השניים. כך אן כך, מרשת עדכנו כי התוצאות שהיו כתובות על המסך הן הנכונות, כך שחולי הסתפק ב-95 נקודות.
לירון ויצמן הגיבה בחשבון האינסטגרם שלה לתקרית: "היה כל כך הרבה בלאגן על הבמה ברגע הזכייה של מיכאל, זה היה כל כך דרמטי - צרחות, קהל, שופטים, בלאגן - ואמרו לי באוזן 95 נקודות ואני אמרתי 96 נקודות. מה המסקנה? שאם יש לך רעש מטורף באוזן ומיליון אנשים בראש ואת לא באמת שומעת מה אומרים לך באוזנייה - אולי עדיף שתסתמי. אז גם אני למדתי משהו מהגמר הזה. זה 95 נקודות, מיכאל בן דוד הוא הזוכה".
1 צפייה בגלריה
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
מתוך "אקס פקטור לאירוויזיון"
(צילום מסך, רשת)
במצב כזה, התוצאה הסופית הייתה אמורה להשתנות, אולם בהפקת "אקס פקטור לאירוויזיון" הודיעו רשמית כי "התוצאה שהוצגה על המסך היא הנכונה. בשקלול הקולות מיכאל בן דוד הוא הנציג הישראלי באירוויזיון". צפו בטעות הדרמטית בסרטון.