זוכה פרס הגראמי, הראפר מקלמור (40), הוציא שיר חדש שכולו על טהרת הביקורות על ישראל והתמיכה במחאת הסטודנטים הפרו-פלסטינים בקמפוסים ברחבי ארצות הברית.
השיר, "הינד'ס הול", זכה לשמו בשל הכינוי שניתן על ידי המוחים באוניברסיטת קולומביה לבניין המילטון שבו התבצרו בשבוע שעבר, הנקרא על שמה של הילדה העזתית בת ה-6 הינד רג'אב שנהרגה מירי כוחות צה"ל. הראפר העלה לרשתות חלק מהקליפ/סרטון המלווה את השיר, ותוך 11 שעות הוא צבר למעלה מ-14.5 מיליון צפיות. מקלמור הצהיר כי כל ההכנסות מהסטרימינג של השיר יועברו לטובת אונר"א.
הסרטון מורכב מקולאז' של תמונות וסרטונים מאז תחילת המלחמה בעזה, שבהם נראים בין השאר חיילי צה"ל גוררים עצורים, האשמות בעוון אפרטהייד, הריסות בעזה, ילדים פצועים ומדממים, נאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצלם העזתי מועתז עזאיזה, והרבה תמונות מהפגנות ומעצרים ברחבי הקמפוסים של ארצות הברית.
"תחסמו את המחסומים עד שעזה תהיה חופשית", מפזם מקלמור בשיר, "עומדים לנתק את הקשרים, אתם יכולים להחרים את טיקטוק, להוציא אותנו מהאלגוריתם. ראינו את הריסות הבניינים, האמהות והילדים, וכל הגברים שרצחתם. ואז ראינו איך אתם מסובבים את זה. מי מקבל את הזכות להגן ומי מקבל את הזכות להתנגדות? זה תמיד היה עניין של דולרים והצבע של פיגמנט העור שלך".
בהמשך, הראפר רק מחריף את הטון: "קוראים לזה אנטישמיות, להיות אנטי-ציוני. אני רואה אחים ואחיות יהודים שם, מצטרפים בסולידריות וצועקים Free Palestine, סוף סוף מנתקים את הקשרים עם מדינה שחייבת להסתמך על מערכת של אפרטהייד כדי לתחזק אלימות כובשת".
1 צפייה בגלריה
מקלמור
מקלמור
מקלמור
(צילום: Florian Ebener/Getty Images)
מקלמור גם חוזר על אחת מנקודות המפתח של המחאה האנטי-ישראלית שהתפשטה בחודשים האחרונים - עוולות הציונות. "ההיסטוריה חוזרת על עצמה ב-75 שנים האחרונות, הנכבה מעולם לא הסתיימה, הקולוניאליסט שיקר באוהלים של הסטודנטים. איפה 'רצח עם' נמצא לפי ההגדרה שלך? להרוס כל בית ספר בעזה וכל מסגד, לדחוף את כולם לרפיח ולזרוק פצצות. הדם על הידיים שלך, ביידן. תעשיית המוזיקה שקטה, משתפת פעולה בפלטפורמה של שקט". הקליפ מסתיים במילים: "הפסקת אש עכשיו. Free Palestine".
מאז תחילת המלחמה מקלמור התבטא מספר פעמים נגד ישראל ואמר בהופעותיו כי היא מבצעת רצח עם בעזה. הוא לבש כאפייה פלסטינית במהלך כמה מהופעותיו, והשתתף בעצרת הפרו-פלסטינית הענקית בוושינגטון בדצמבר האחרון.