האקדמיה לקולנוע אישרה אמש (ו') כי היא "בוחנת את הליכי בחירת המועמדויות", לטקס שיתקיים בחודש מרץ, וזאת לאור טענות הנוגעות במועמדותה של השחקנית אנדראה רייסבורו לפרס האוסקר בזכות תפקידה בסרט האינדי "לזלי היקרה".
1 צפייה בגלריה
אנדריאה רייסברו
אנדריאה רייסברו
אנדראה רייסברו
(צילום: GettyImagesIL)
"מטרת האקדמיה היא להבטיח שתחרות הפרסים תתנהל בצורה הוגנת ואתית, ואנו מחויבים להבטיח שתהליך חלוקת המועמדויות לפרסים הוא מקיף והוגן", נכתב בהצהרה מטעם האקדמיה לקולנוע. "אנו עורכים סקירה של נהלי תהליך הבחירה במועמדים השנה, כדי לוודא שלא הופרו הנחיות, וכדי ליידע אם קיים צורך בעדכון ההנחיות הקיימות בעידן המתחדש של המדיה חברתית והתקשורת דיגיטלית. יש לנו אמון ביושרה של נוהלי המינוי וההצבעה שלנו, ואנחנו תומכים בהליך בחירה הגון שיחלוק כבוד להופעות יוצאות דופן".
עוד במדור קולנוע:
על אף שלא נרשמה התייחסות מפורשת לסרט "לזלי היקרה", נטען כי קמפיין קידום הסרט הצליח לשכנע את שופטי המועמדויות להכניס את שמה של רייסבורו באמצעות "טקטיקות אגרסיביות" שחוצות גבול. מועמדותה של רייסבורו לפרס האוסקר דחקה שחקניות אחרות שזכו להכרה רבה, בהן ויולה דייויס על תפקידה ב"לוחמת" ודניאל דדוויילר על תפקידה בסרט "סיפורו של אמט טיל". כפי שדווח באתר "וראייטי", מקורות חושפים כי למרות שהאקדמיה הוצפה בשיחות ובהודעות בנוגע להכללתה של השחקנית ברשימת המועמדים - טרם הוגשו תלונות רשמיות בנושא. בנוסף, דווח כי אנשי האקדמיה צפויים להיפגש עם השחקנית בהמשך השבוע.
פרנסס פישר, כוכבת "טיטאניק" וחברת האקדמיה, הייתה אחת התומכות הגדולות ביותר של רייסבורו, ושיתפה מספר פוסטים על הופעתה בסרט באמצעות חשבונותיה ברשתות החברתיות. אותם הפוסטים שפרסמה עלולים גם הם להפר את כללי האקדמיה, במיוחד לפי סעיף שגורס כי אסורות במפורש "כל הפניות לקידום מועמדים באמצעות טקטיקת המתייחסות באופן ספציפי לתחרות בשמה".
בפוסט מחשבון האינסטגרם שלה מלפני מספר שבועות כתבה פישר: "לעמיתיי השחקנים באקדמיה - לפי פיט האמונד שכותב עבור אתר 'דדליין', אנדראה רייסבורו יכולה להבטיח לעצמה מועמדות לאוסקר אם 218 (מתוך 1,302) שחקנים יבחרו אותה כמועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר". עוד הוסיפה כי "נראה שויולה (דייוויס), מישל (יאו), דניאלה (דדוויילר) וקייט (בלאנשט) הן הוכחה להופעה יוצאת דופן".
אומנם אין בעיה חוקית בקידום סרט או הופעה האהובים במיוחד על חברי האקדמיה, אבל ההתייחסות ליאו, דדוויילר, בלאנשט ודייוויס כולן יחד במעמד זה עלולה להיות ההתייחסות שבה פישר שגתה. המהלך לא צפוי להשפיע ישירות על רייסבורו, אלא אם כן יתגלה כי חברת האקדמיה הייתה מעורבת בסרט עצמו. אם אכן תוגש נגדה תלונה רשמית, פישר עלולה להיות מושעית מהאקדמיה לשנה, כפי שנכתב ברשימת הכללים.
הרבה מועמדים לאוסקר מקדמים את סרטיהם בעזרתם של שחקנים אחרים כאמצעי למשיכת תשומת לב להופעותיהם. אומנם אין ראיות לכך שרייסבורו הפרה את כללי האקדמיה, אבל ייתכן שהצוות של הסרט השתמש בפרצות הקיימות בנהלים כדי שזו תזכה בהכרה. חבריה של השחקנית הבינו שכדי להשיג מועמדות, הם צריכים בסך הכול 218 הצבעות מתוך 9,579 חברי אקדמיה כדי לרשום את שמה, והם השתמשו בנתונים האלה הזו לטובתם.
הסרט "לזלי היקרה" עוקב אחרי אם חד-הורית ממערב טקסס שמתעשרת במהירות כשהיא זוכה בלוטו, ובאותה המהירות היא מאבדת את כספה. שנים לאחר אירועים אלה היא נלחמת כדי לשקם את חייה ולמצוא גאולה.