פסטיבל צלילי חורף בהיכל התרבות בתל אביב יתקיים בין התאריכים 16-13 במרץ, ויארח למשך ארבעה ימים 15 הופעות חיות לציון 66 שנות פעילות.
2 צפייה בגלריה
אורית שחף, קורין אלאל, אביהו מדינה
אורית שחף, קורין אלאל, אביהו מדינה
אורית שחף, קורין אלאל, אביהו מדינה
( צילום: אביגיל עוזי / מוטי קמחי)
בין ההפקות שיעלו בפסטיבל - "חברים שרים קורין", מופע מחווה שינעל את האירוע ויוקיר את פועלה של המוזיקאית בת ה-68, בניהולו המוזיקלי של ערן צור ובניהולו האומנותי של חיים שמש. במופע ייקחו חלק אמנים כמו אביתר בנאי, אסף אמדורסקי, אריק סיני, ברי סחרוף, הילה רוח, נגה ארז, עלמה גוב, ערן צור וקרולינה.
אלאל לא הגיעה למסיבת העיתונאים שנערכה היום (ב') בשל בדיקה רפואית, אולם העבירה מסר מצולם ובו סיפרה כי היא "מאוד מאוד מתרגשת לקראת ההופעה בהיכל התרבות של החברים שלי, עם הנגנים והחבר'ה שלי. אני מחכה מאוד. להתראות".
בנוסף, מי שיפתח את הפסטיבל הוא המופע "הפרח בגני", שמהווה שיתוף פעולה של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בניצוחו של מאסטרו תום כהן, ובהשתתפות אביהו מדינה (שביצע במהלך מסיבת העיתונאים את "אל תשליכני לעת זקנה"), אבנר גדסי, נופר סלמאן, שימי תבורי, אסתר רדא ובר צברי. שיחגוג את הקלאסיקות הים-תיכוניות בעיבודים תזמורתיים בהן "הפרח בגני", "נפרדנו כך", צל עץ תמר", "נכון להיום", "צלצולי פעמונים", "ים של דמעות", "לילה בלי כוכב" ועוד.
בין ההפקות הנוספות שיעלו במסגרת הפסטיבל נמצא גם דויד ברוזה שיציין 40 שנה ל"האישה שאיתי" ויארח את אברהם טל, מרגול ושירה גפן; מופע שהוא מסע בתוך השירים של אביב ויהונתן גפן, בליווי תזמורת קאמרית ופסנתר כנף. גם מארינה מקסימיליאן תעלה עם מופע להקה, היהודים וערן מיטלמן במופע אינטימי, אפרת גוש בהופעת ג'אז, יוני רכטר ואלי דג'יברי, אלון אבוטבול, אלון אולארצ'יק, העבריות, גון הלוי ואמנים נוספים.
בשיחה עם ynet, סיפרה סולנית להקת היהודים, אורית שחף, על הופעתם בצל חסרונו של גיא אילוז, טכנאי הסאונד שלהם שנחטף ונרצח במתקפת 7 באוקטובר במסיבה ברעים: "גיא המתוק, קשה לנו לעכל. כל פעם מחדש אנחנו צריכים להזכיר לעצמנו שגיא לא יחזור, זה לא נתפס. כל כך קיווינו שיחזור ולצערנו קיבלנו את הבשורה האיומה. זה קשה עם כל הופעה עכשיו, אבל גיא איתנו, תמיד היה איתנו ויישאר איתנו, געגועים קשים".
"זה כואב בלב ובעצמות", הוסיף סולן הלהקה, תום פטרובר, "אנחנו מדברים על זה כל הזמן. הוא היה אדם מדהים, האיש הכי מקסים בעולם, וחבר, ואח, והאהבה שלנו אליו כל כך גדולה, וגם למשפחה שלו. אנחנו מכירים אותו מגיל שמונה, ראינו אותו גדל, מתגייס, משתחרר. הוא תמיד היה איתנו על הבמות מאז שהוא היה קטן, תמיד היה חלק מאיתנו".
2 צפייה בגלריה
היהודים במסיבת העיתונאים לקראת פסטיבל צלילי חורף 2024
היהודים במסיבת העיתונאים לקראת פסטיבל צלילי חורף 2024
היהודים במסיבת העיתונאים לקראת פסטיבל צלילי חורף 2024
(באדיבות היכל התרבות תל אביב)
כעת, הם מנסים להמשיך הלאה ונרגשים לקראת הופעתם בפסטיבל. "היכל התרבות זה תמיד מקום שמוציא ממך משהו טיפה אחר", מוסיף פטרובר, "הופעה רק עם פסנתר וגיטרה, הכול נראה אחרת לגמרי בהופעה. אנחנו נורא חשופים, אז זה מאוד מלחיץ, ומוציא מאיתנו גם דברים שלא יוצאים בדרך כלל".