לפני קרוב לחודש התפרסם כי אחד מהחטופים ממסיבת הדמים ברעים הוא גיא אילוז בן ה-26, שעבד כטכנאי הסאונד של להקת היהודים. הלהקה אף הגיעה לכיכר החטופים על מנת לנגן ולספר על גיא. היום (ו') נודע כי אילוז אינו בין החיים.
2 צפייה בגלריה
גיא אילוז ז״ל
גיא אילוז ז״ל
גיא אילוז ז"ל
לבד מעבודתו עם היהודים, אילוז עבד גם עם מתי כספי ושלום חנוך. הוא תועד נמלט מאזור המסיבה ב-7 באוקטובר ועוד הספיק לשוחח בנייד ולדווח שיורים עליו, שהרגו את חברו אלון ושהוא עצמו מסתתר על עץ. אמו דוריס ובן זוגה שמוליק הם חברים קרובים של סולני הלהקה, תום ואורית פטרובר, ושמוליק אף עבד כתאורן של ההרכב.
״גיא שלנו ילד מוכשר, מקסים, מתוק בצורה יוצאת דופן, אחד כזה שמתאהבים בו מייד, עם חיוך ענק שחודר אותך וגורם לך לאושר גדול", נפרד פטרובר מאילוז בשיחה עם ynet, "הכרנו את גיא בערך בגיל שש כששמוליק, החבר והתאורן שלנו, התחתן עם דוריס אמא של גיא. ילד יפה תואר, ילד קסם! עם השנים הפכנו מאוד מאוד קרובים, כמעט ולא נפרדים. תמיד ביחד וגיא היה חלק מהמשפחה הכי קרובה שלנו. טיולים, מסיבות, ימי הולדת חגיגות וכמובן בהופעות היה מתרוצץ על הבמה כאילו הוא בבית.
"המוזיקה משכה אותו והגיטרה במיוחד", המשיך פטרובר, "התחיל ללמוד גיטרה בגיל מוקדם והיא תמיד היתה חלק בלתי נפרד ממנו. היה לו גם הומור מדהים עם טיימינג מושלם והוא היה מצחיק בטירוף, היינו יושבים ביחד ונקרעים מצחוק.
2 צפייה בגלריה
להקת היהודים בכיכר החטופים בתל אביב
להקת היהודים בכיכר החטופים בתל אביב
להקת היהודים בכיכר החטופים בתל אביב. במרכז: תום פטרובר
(צילום מסך: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
"בשנים האחרונות אחרי הצבא הוא גם התחיל לעבוד איתנו בהופעות. כל כך שמחנו ואמרנו איזה כיף זה שגיא איתנו לידנו על הבמה, זה הרגיש כל כך טבעי כל כך נכון. לפעמים הייתי מסתכל שמאלה בזמן ההופעה ורואה אותו והייתי מתחיל לחייך מאושר. הוא היה צוחק והיינו קורצים אחד לשני, כמו אומרים 'זה הכי טוב שיש'.
"הוא אהב לעזור תמיד בכל דבר, אם מישהו היה צריך משהו גיא היה הראשון להגיע, לתת יד. ילד עם לב זהב! חכם, עדין נפש, רגיש, מיוחד במינו. אנחנו בוכים כבר ימים ולא יודעים איך ומה יהיה. רוצים לנחם ולא יודעים איך. איך נפרדים? איך ממשיכים? איך מתמודדים? איך מופיעים כשהוא לא איתנו על הבמות? אנחנו אוהבים אותו כל כך, והתהום שנפערה בנו - אין מי שימלא אותה”.
גם מתי כספי ושלום חנוך, שעבדו יחד עם אילוז על מופעם המשותף, ספדו לו ברשתות. "שלום, מתי וכל המוזיקאים, הטכנאים והעובדים בהפקת המופע המשותף, כואבים את החדשות האיומות על מותו של יקירנו גיא אילוז שנחטף כשהוא פצוע, לעזה", נכתב בפוסט שפורסם בעמוד האינסטגרם של חנוך, "איש צעיר, חרוץ ומוכשר, חייכן ואדיב שכולו אהבה ומוזיקה. זכינו לעבוד לצידו, משתתפים בצער ההורים מישל ודוריס ושאר המשפחה היקרה".
כספי שיתף אף הוא בתחושות: "גיא יקר ואהוב, בזמן שהייתי מוטרד שהכל יעבוד מאחורי הקלעים ועל הבמה, המבטים שלנו הצטלבו. מבטים ללא כתוביות וללא תרגום. מבט צנוע, חיוך ביישן, ושפת גוף שמעידה על מסירות והאהבה למה שעשית וכל אלה הרגיעו את ליבי.
"כל חיי נאחזתי בצוותים שעבדו איתי ובנגנים שלי. הם היוו המגן שהייתי זקוק לו נפשית כי הם מילאו את המצברים שלי. אתמול בבוקר כשהתעוררתי קיבלתי ברכות לציון 74 שנים. התיישבתי כדי לבנות את הפאזל אבל אז התבשרתי שחתיכה אחת נעלמה. פרצתי בבכי. בכי של תסכול אבל בעיקר של למה? הלב שלי הזדעזע. מעטות הפעמים שהרגשתי ככה בחיי. אני חושש, גיא, שבקרוב גם אני לא אוכל לסייע לשבורים ולחלשים כי גם הנפש שלי מתחילה להיסדק. לכל דבר יש תשובה, רק לאי הצדק אין. המבט והחיוך שלך ייחתמו בזיכרוני בכל פעם שאעלה לבמה".