חמש שנים אחרי שעדויות על מעשיו הציתו את מהפכת MeToo, חבר המושבעים במשפט נגד הארווי ויינשטיין בלוס אנג'לס, מצא כי מפיק הקולנוע אשם באונס ובתקיפה מינית. פסק הדין מגיע לאחר שב-2020 וינשטיין נמצא אשם באונס ובתקיפה מינית במשפט שנערך בניו יורק, ונגזרו עליו 23 שנות מאסר, שאותן כבר התחיל לרצות.
1 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: AP)
בתום דיונים של תשעה ימים, חבר המושבעים במשפט שנערך בלוס אנג'לס, הכריע כי ויינשטיין אשם בשלושה סעיפים של אונס ותקיפה מינית כנגד אישה אחת - דוגמנית ושחקנית אירופאית שהייתה העדה האנונימית הראשונה במשפט. וינשטייין הואשם על ידי שלוש נשים, בהן ג'ניפר סיבל ניוסום, בארבעה סעיפים נוספים, אולם עליהם חבר המושבעים לא הגיע להסכמה פה-אחד.
העובדה שחבר המושבעים לא קבע כי ויינשטיין (70) אשם בכל הסעיפים, עלולה להיות בשורה קשה ליותר מ-90 נשים שחשפו כי ויינשטיין תקף או הטריד אותן במהלך הקריירה הארוכה שלו. סיבל ניוסום, שבעלה הוא מושל קליפורניה ועתיד ככל הנראה לרוץ לנשיאות, אמרה לאחר מתן פסק הדין: "במהלך המשפט כולו, עורכי דינו של ויינשטיין השתמשו בסקסיזם, במיזוגניה ובטקטיקות הפחדה כדי לאיים עלינו הניצולות, ולהגחיך ולהשפיל אותנו. המשפט הזה הוא תזכורת קשה שכחברה יש לנו עוד המון עבודה לעשות".
פסק הדין חותם את מפלתו של מפיק העל לשעבר, שכבר נמצא בכלא, לאחר שהורשע במשפט פלילי בניו יורק ב-2020 בו נגזרו עליו 23 שנות מאסר. כעת צפויות להתווסף לו עוד 24-18 שנים בכלא. בשלב זה הוא צפוי להעביר את שארית חייו בכלא גם אם הערעור שהגיש במשפטו בניו יורק יתקבל.