ג'ניפר סיבל ניוסום, יוצרת סרטים דוקומנטריים ואשתו של מושל קליפורניה גווין ניוסום, העידה אמש (ב') במשפט האונס של הארווי ויינשטיין בלוס אנג'לס. עדות זו היא הרביעית במשפט זה שיכלול עדויות של שמונה נשים, סיבל ניוסום היא הראשונה עד כה להעיד בשם גלוי.
3 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: AP)
במהלך עדותה, מתואר כי היא לא יכלה לעצור את הדמעות כשסיפרה איך פגשה את ויינשטיין בבית מלון למה שחשבה שתהיה פגישה עסקית כשהייתה צעירה בתעשייה בשנת 2005. היא הזדעזעה כשהוא חזר לפתע לבוש חלוק בלבד אז החל, לכאורה, לגעת בעצמו, לתקוף אותה מינית ולאנוס אותה. "רעדתי, נהייתי קשה כמו אבן. זה היה הסיוט הכי גדול שלי", אמרה סיבל ניוסום. "הוא היה כל כך גדול וכל כך נחוש... זה היה גיהנום."
סיבל ניוסום תיארה את כל האונס לפרטי פרטים ואף אמרה כי היא סלדה מגופו של ויינשטיין וחשש שהוא ידביק אותה במחלה. "הוא היה כמו המלך, הוא היה הטופ של התעשייה", אמרה והוסיפה איך התחננה אליו שלא יפגע בה: "ניסיתי גם להיות אדיבה ולא לכעוס. פשוט ניסיתי בעדינות להתרחק ממנו."
3 צפייה בגלריה
ג'ניפר סיבל ניוסם
ג'ניפר סיבל ניוסם
איור מתוך עדותה של ג'ניפר סיבל ניוסם בבית המשפט
(איור: Bill Robles via AP)
בסופו של דבר, היא מספרת, הוא גרר או סחב אותה לחדר השינה שם תקף אותה באמצעות אצבעותיו, איבר מינו ופיו. "הרגשתי כמו בובת מין מתנפחת", והודתה כי אף נגעה באיבר מינו, מתוך הבנה שהוא לא יפסיק עד שהוא יהיה מסופק" "הוא היה כל כך נחוש, כל כך מפחיד, אז פשוט עשיתי את זה כדי שזה ייפסק."
עוד אמרה כי מיד לאחר האונס היא לא סיפרה לאיש. "הרגשתי בושה עצומה, הוא לקח חלק ממני".
3 צפייה בגלריה
ג'ניפר סיבל ניוסום
ג'ניפר סיבל ניוסום
ג'ניפר סיבל ניוסום
(צילום: EPA)
משפט זה, שנפתח לפני כשלושה שבועות, מתקיים לאחר שבשנת 2020 בית המשפט בניו יורק דן את הארווי ויינשטיין ל-23 שנות מאסר בשל הרשעתו באונס מדרגה שלישית ובתקיפה מינית.
בשל הפרופיל הציבורי הגבוה על סיבל ניוסום ושל בעלה, עדותה במשפט נחשבת לבולטת ועורך דינו של ויינשטיין, מארק ורקסמן, אף התייחס אליה אישית בנאום הפתיחה של המשפט. אז אמר שאם סיבל ניוסום לא הייתה במקומה הנוכחי בפוליטיקה, "היא הייתה סתם עוד זנזונת (Bimbo) ששכבה עם הארווי ויינשטיין כדי להתקדם". בנוסף, ציין כי ויינשטיין היה תורם גדול למפלגה הדמוקרטית ותרם כסף לגווין ניוסום, בעלה, לאורך השנים. הוא ציין שב-2007, ויינשטיין אירח את בני הזוג באחת המסיבות שלו, בתקופה שבה ניוסום היה ראש עיריית סן פרנסיסקו. "היא הביאה את בעלה להיפגש במסיבה עם האנס שלה", טען אז בנאומו. "מי עושה את זה? הוא לקח כסף מהאנס של אשתו עבור הקמפיינים הפוליטיים שלו".