לאחר שהיה חשש כי חבריה הישראלים של להקת בי-2 יוסגרו לרוסיה בעקבות מעצרם בתאילנד, היום (ב') נודע כי לאחר התערבות משרד החוץ ושגרירות ישראל בתאילנד - הארבעה יגורשו לישראל.
1 צפייה בגלריה
בי-2
בי-2
בי-2
(צילום: Horacio Villalobos#Corbis/Corbis via GettyImages)
כזכור, שבעת חברי הלהקה הרוסית, שידועים בהתנגדותם למשטר פוטין, נעצרו במהלך השבוע שעבר בפוקט בגין הופעה ללא רישיון. לאחר מכן הם שוחררו, אולם בעקבות פנייה רוסית לתאילנד, הם נעצרו אתמול פעם נוספת והובלו למעצר בבנגקוק. לכל חברי הלהקה אזרחות רוסית, אך ארבעה מתוכם בעלי אזרחות ישראלית, חבר להקה נוסף הוא אוסטרלי ועוד אחד אמריקאי. על פי הנוהל אמורים לגרש אותם למדינה שעם הדרכון שלה נכנסו לתאילנד, ורוסיה הפעילה לחץ שתוסגר אליהם, בעוד חברי הלהקה רצו להיות מגורשים לישראל. כעת נודע שמאמצי השגרירות ומשרד החוץ צלחו וארבעת הישראלים קנו כרטיסי טיסה לישראל ויגורשו מחר לארץ בטיסת אל על לילית.
ישראל כאמור, הפעילה לחצים על תאילנד בטענה שיש למנוע את גירוש חברי הלהקה לרוסיה מחשש לביטחונם. אך תחילה הסברה הייתה כי רק אחד החברים יוכל להיות מגורש לארץ - איגור בורטניק, אחד ממנהיגי הלהקה, שנכנס לתאילנד עם דרכון ישראלי. היתר נכנסו עם דרכונים רוסיים, אך בכל זאת יגורשו לישראל. חבר להקה נוסף יגורש לאוסטרליה ובשלב זה, ככל הנראה, אף אחד משבעת חברי הלהקה לא יוסגר לרוסיה, שהופעל עליה לחץ בינלאומי בנושא.
בי-2 היא להקת רוק שהוקמה בשנת 1988, ומאז עברה כמה גלגולים. מייסדיה הם שני ישראלים - אלכסנדר אומן (שידוע בכינויו שורה) ואיגור בורטניק (לובה). את הלהקה הקימו בשנת 1988 בבלארוס עוד כשהייתה חלק מברית המועצות. בורטניק עלה לישראל בינואר 1991 כשהיה בן 20, ועבד כשומר באתר בנייה. גם אומן עלה לארץ באותה השנה, כשהיה בן 19, ועבד באבטחה. בזמנם הפנוי המשיכו השניים לנגן ולשיר.
בתחילת דרכם המוזיקלית בישראל תפסו מקום ראשון בפסטיבל רוק בירושלים אבל בסוף שנת 1993 שורה עזב את הארץ ונסע לאוסטרליה אחרי שנתיים בארץ. לובה המשיך לעבוד כמאבטח באתרי בנייה ושירת בצה"ל ועבד אחר כך בגרפיקה ממוחשבת. תקופה ארוכה היה בינו לבין שורה נתק. בינתיים באוסטרליה שורה הקים להקה משלו.
בשנת 1998 גם לובה עזב את ישראל ונסע לאוסטרליה כדי להצטרף לשורה. בשנת 1999 הם עברו מאוסטרליה לרוסיה והקימו מחדש את הלהקה. לאורך כל השנים המשיכו להגיע לביקורים בישראל וגם להופיע בארץ, ויש להם קהילת מעריצים לא קטנה.