איש התקשורת משה שלונסקי חשף בתוכניתו "מחשבות בע"מ" בגלי צה"ל כי אובחן כחולה בסרטן הוושט ושהוא החל טיפול כימותרפי.
1 צפייה בגלריה
אבי בניהו, משה שלונסקי ונחמן שי
אבי בניהו, משה שלונסקי ונחמן שי
משה שלונסקי
(צילום: יובל חן)
"יש לי משהו אישי לספר לכם, בקיץ חליתי בסרטן", אמר שלונסקי בן ה-74, שכיהן בעבר בתפקיד מפקד גלי צה"ל. "יהודה עמיחי כתב: 'כל הקיץ התאמצו פרחים לפרוח בתוך האדמה הסובלנית וצברו כוח' - אצלי, בקיץ 2022, פרח הסרטן והוא לא היה סבלני בכלל. זה התחיל מכאב מוזר בוושט וירידה קלה במשקל, והורפא אמר 'אתה יודע מה? נשלח אותך לבדיקה'... מתחילה הבדיקה, אני מתעורר והחדר ריק - אמרתי לעצמי 'משהו פה לא בסדר'. נכנסנו לחדר של הרופא והוא אמר לי 'יש לך סרטן בושט'".
שלונסקי, ששימש בעבר כתב ברשות השידור ושבתקופת כהונתו כמפקד גלי צה"ל קמה תחנת הרדיו גלגלצ, סיפר על המחשבה כיצד לספר לילדיו. בהמשך הוסיף איש התקשורת הוותיק כי נשלח לבדיקת סי.טי שאישרה סופית כי הוא חלה בסרטן.
"אין גרורות אבל זה סרטן בשלב שלוש. אני תמיד חייתי בתחושה שרב סרן במילואים זו הדרגה הכי בכירה שקיבלתי, אז לא, סרטן שלב שלוש זאת כנראה הדרגה הכי בכירה שקיבלתי. אני מתכוון להילחם, אני מתכוון לנצח".
כתבות נוספות במדור רדיו:
מגיש הרדיו דיבר בגלוי גם על השאלה למה בחר לחשוף את דבר מחלתו בשידור. "היה לי מאוד קשה", אמר למגישה שלצידו אפרת שפירא רוזנברג. "חשבתי שזה טוב לי, זה נותן לי תחושה שאני שולט על הסביבה שלי ושולט בעניינים. אני מרגיש טוב, אני חולה סרטן, מרגיש יחסית בסדר. סרטן זו בשורת איוב אבל צריך לחיות עם זה ולהיות אופטימי".
שלונסקי הוסיף כי יש גם דברים חיוביים מאז שגילו לו את המחלה: "פעם ראשונה אחרי 50-60 שנה שאני לא מתגלח בכל בוקר. הדבר השני הוא שאתה לא חייב לאף אחד כלום. אתה לא חייב ללכת לחתונות, לאירועים, אתה לא חייב להזמין אף אחד אליך הביתה… אתה בן אדם חופשי פתאום, יש לך סרטן אבל אתה בן אדם חופשי".