בשיתוף מפעל הפיס
ב-7 באוקטובר הוקפץ רס"ן במיל' שגיא גולן, מפקד צוות ביחידת הלוט"ר, לקרבות שהתחוללו בקיבוץ בארי. זה קרה שבוע לפני חתונתו עם בן זוגו עומר אוחנה. החליפות כבר היו תלויות בארון, החגיגה תוכננה עד הפרט האחרון, וגם שיר כניסה לחופה כבר היה. אבל במציאות בה נטרפו הקלפים, שגיא לחם, הציל עשרות בני אדם ושם, בקיבוץ, גם מצא את מותו. על קברו שר לו עברי לידר את השיר "זכיתי לאהוב", שיר הכניסה לחופה שבחר הזוג, שיועד להתנגן שם.
שגיא היה ראש צוות ביחידת העילית. לכן, לא מפתיע שעומר והוא הכירו בכנס של פיתוח מנהיגות צעירה בישראל. מאז חלפו 6 שנים. זו הייתה אהבה גדולה, עם הצעת נישואים מרגשת על ראש ההר בטנריף, ביום ההולדת ה-30 של שגיא. הרבה אהבה ותכניות גדולות לחיים.
עומר אוחנה, בן זוגו, ואתי גולן, אימו, קבעו לאחר מותו תקדים, כשהחליטו להילחם על זכותו של עומר להיות מוכר כאלמן צה"ל. כך, אישרה הכנסת, בעקבות אותה דרישה, תיקון בחוק, שיכיר בבן או בת זוג של נופלים להט"בים כאלמן או אלמנת צה"ל. בכך עשה שגיא במותו היסטוריה. עומר ואתי מקווים שכעת יוכלו להביא ילדה או ילד לשגיא, ונכדה או נכד לאתי, שיכניס לחייהם קצת אור.
3 צפייה בגלריה
סרן (מיל׳) שגיא גולן ז"ל ובן זוגו עומר
סרן (מיל׳) שגיא גולן ז"ל ובן זוגו עומר
רס"ן (מיל׳) שגיא גולן ז"ל (משמאל) ובן זוגו עומר
במסגרת פרויקט "לבכות לכם", בשיתוף מפעל הפיס, הפגשנו בין המשפחות השכולות לאמנים שיקיריהם אהבו, שביצעו את השירים שנגעו בהם ושיזכירו להם אותם מתוך אמונה בכוחה של האומנות והתרבות לחזק ולרפא.
3 צפייה בגלריה
עברי לידר שגיא גולן לבכות לכם
עברי לידר שגיא גולן לבכות לכם
עברי לידר יחד עם עומר ואתי, בן זוגו ואמו של שגיא גולן ז"ל
(עוז מועלם)
"זכיתי לאהוב" היה השיר הראשון של עברי לידר שעלה ליוטיוב. עברי סיפר שהשיר נכתב בעקבות פרידה מאהבתו הראשונה. עומר מצידו סיפר שעל השיר החליטו שגיא והוא לאחר שהאזינו לו בבית. "ישבתי על כיסא ושגיא עמד מאחוריי. ירדו לנו דמעות, וזה היה נורא ברור. השיר נבחר באותו רגע".
עברי לידר הגיע ללוויה, שהתקיימה ממש בימיה הראשונים של המלחמה. "שאלתי את עצמי איך שרים ועומדים במעמד הזה בלי להתפרק על הבמה?" הוא מעיד שבכה שעות לפני, אבל עלה לשיר וכולם בכו איתם. "זו זכות גדולה לשיר את זה. מרגש שאנשים שוזרים את השיר הזה בחיים", הוא אמר ושר שוב, באולפן, את השיר "זכיתי לאהוב" לאתי ועומר.
בשיתוף מפעל הפיס
פורסם לראשונה: 10:00, 18.12.23