שוחררה לביתה: לאחר 18 שנים, ו-19 עונות שבהן גילמה השחקנית אלן פומפאו את דמותה של מרדית גריי בדרמה הרפואית המצליחה "האנטומיה של גריי", היום (ו') לפנות בוקר שודר בארצות הברית הפרק האחרון בכיכובה (ואצלנו ביום ראשון ב-yes) - זהירות, מכיל ספוילרים.
הפרק שנקרא I'll Follow The Sun, כלל פרידה מרגשת ומלאת נאומים מד"ר גריי שעוזבת את בית החולים "גריי סלואן ממוריאל" ואת סיאטל לטובת בוסטון. נוסף על הפרידה המרגשת הייתה בפרק גם לא מעט דרמה. גריי רבה עם ניק (מושא האהבה הנוכחי שלה שהוא גם מנתח בבית החולים) שלא רוצה שתעזוב, אבל גם לא אומר לה שהוא אוהב אותה. לאחר מכן השניים נאלצים לבצע יחד ניתוח חירום בסופרת בשם טסה הובס ששבה לבית החולים עם כאבים עזים לאחר ניתוח שעברה קודם לכן. בניתוח מתגלה כי היא סובלת מדימום פנימי חמור והשניים לא מצליחים להציל אותה, ולאחר מכן מתגלה כי גם לא את אהבתם.
לאחר הניתוח הכושל השניים יושבים יחד וניק אומר למרדית: "אני שונא את היום הזה וכל דבר בו", והיא משיבה - "גם אני", ומנמקת את עזיבתה: "אני רוצה שתהיה בחיים שלי כי אתה רוצה להיות בהם, אבל אם אני צריכה לבחור - אני בוחרת בעצמי, בילדים שלי ובמה שהכי טוב לנו, אני לא מתכוונת להתחנן שתאהב אותי".
2 צפייה בגלריה
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
( צילום: באדיבות ABC)
סוף הפרק כמו לקוח מתוך קומדיה רומנטית, ניק מתעשת ורץ לפגוש את גריי בשדה התעופה, וכמובן מפספס אותה. הוא מתקשר אליה רגע אחרי שעלתה על המטוס ומצהיר על אהבתו מהיום הראשון שנפגשו - מרדית שכמובן שמעה היטב את דבריו מתנצלת ואומרת: "לא שומעים טוב, אני אתקשר אליך כשנגיע ונתמקם".
הסצנה האחרונה של הפרק נותנת קלוז'ר למעריצים שליוו את הסדרה מהעונה הראשונה כאשר היא ממוקמת בבית הראשון של מרדית, זה שבו התרחשה הסצנה הראשונה בסדרה שבה היא מתעוררת לאחר הסטוץ שלה עם דרק. כעת באופן סימבולי, נכנסים לגור בו המתמחים החדשים. לאורך הקטע נשמע קולה של פומפאו מקריא קטע מן הספר של הובס שמסכם באופן מושלם את חווייתה בסדרה: "הטסתי חלליות והרגתי דרקונים, הצלתי חיים של אחרים ואת חיי. סבלתי מעצמות שבורות ומבית שבור ומוות של אנשים שאני אוהבת אבל אני עדיין כאן", נשמעו דבריה. "היו לי הרפתקאות שרוב האנשים רק חולמים עליהן והפסדים שאני עדיין חולמת עליהם, אם יש דבר אחד שלמדתי זה שאין דבר כזה 'והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה', אלא אם הכוונה בזה היא פשוט שאנחנו עדיין בחיים, ושהשמש זורחת בכל יום כי כל זריחה מביאה איתה אפשרות של אושר, אבל גם אפשרות לכאב לב. ולפעמים, הכול מגולגל יחד.
"כל עוד השמש זורחת על חיי - יהיו דרקונים חדשים להרוג. אז סוף הסיפור שלי הוא ממש לא באושר ועושר עד עצם היום הזה, אני עדיין בחיים ואני עדיין כאן - והשמש זורחת על חיי", חתמה את דבריה בסוף הפרק.
פומפאו החלה לגלם את ד"ר מרדית גריי בעונה הראשונה של הסדרה שעלתה ב-2005, והייתה אחת מהדמויות היחידות שנשארו מהקאסט המקורי לאורך השנים. במהלך 19 העונות עד כה שודרו למעלה מ-400 פרקים של "האנטומיה של גריי", והסדרה יצרה לעצמה קהל מעריצים גלובלי.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
( צילום: באדיבות ABC)
אולם אין זו פרידה מוחלטת עבור השחקנית, שכן פומפאו תמשיך לקריין את הסדרה בקולה, ועוד תשוב בפרק הסיום של העונה. בנוסף, היא תמשיך להיות מפיקה בפועל של הסדרה. בימים אלו עובדת פומפאו על סדרה חדשה שמופקת עבור שירות הסטרימינג הולו, בשם Orphan. הסדרה מבוססת על סיפורה האמיתי של נטליה גרייס, שהוריה המאמצים טענו כי רימתה אותם בטענה שהיא ילדה, בעוד שלמעשה הייתה אישה בוגרת עם התנהגות "סוציופתית", וכי אפילו תכננה לרצוח אותם.