המקביל הצרפתי לבית המשפט העליון הכריע היום (ד') כי בוטלו באופן סופי אישומי האונס נגד הבמאי הצרפתי לוק בסון ("האלמנט החמישי", "לאון"), לאחר שהשחקנית הבלגית-הולנדית סאנד ואן רוי הגישה נגדו תלונה ב-2018, כך דיווח מגזין "וראייטי".
1 צפייה בגלריה
לוק בסון
לוק בסון
לוק בסון
(gettyimages)
במסמכים שהגיעו למגזין האמריקני נכתב כי "לאחר בחינת קבילות הערעור והתיקים מההוראה, בית המשפט קבע כי נכון לעכשיו, אין כל אמצעי שיאפשר קבלת ערעור בנושא". עוד נחתם בפסק הדין כי השחקנית חויבה בתשלום של 2,500 יורו עבור הבמאי.
זוהי הפסיקה הרביעית והסופית בתיק הנוכחי שהתנהל נגד בסון, כשהמאבק המשפטי בינו ובין ואן רוי החל עוד בקיץ 2018. התיק נדחה לראשונה בפברואר 2019, כעבור תשעה חודשי חקירה, מפאת חוסר ראיות. במרץ 2019 ואן רוי הגישה תלונה אזרחית בנוגע לאותם האישומים, אשר נדחתה שוב בדצמבר 2021 לאחר חקירה בת כשלוש שנים ששילבה שלל עדים בהם מיון, אשתו לשעבר של בסון שעמה יש לו בת, ובת זוגו לשעבר השחקנית אן פאריל, שאיתה יש לו שני ילדים. ואן רוי ערערה בזמנו על פסק הדין והפסידה פעם נוספת.
פסק הדין הנוכחי מנקה את בסון מכל האישומים בתיק הזה ומונע מוואן רוי לתבוע אותו פעם נוספת במסגרת אותם האישומים בצרפת ובאירופה, זאת לאחר שהשחקנית ניסתה להגיש תלונה בבלגיה, ללא הועיל.
ואן רוי שגילמה תפקיד קטן בסרט המדע הבדיוני "ולריאן ועיר אלף הכוכבים", טענה כי היא ובסון ניהלו רומן שגלש לפסים אלימים, שהחל במהלך צילומי הסרט והגיע לשיאו באונס ב-17 במאי 2018, במלון בפריז. "קביעה זו מאשרת את כל הפסיקות מחמש השנים האחרונות שמצאו שהוא אינו אשם", אמר פרקליטו של הבמאי בהצהרה שנשלחה למגזין האמריקני. "לכן החלטת בית המשפט שמה קץ מוחלט להליך הזה שנפתח ב-2018, שבמהלכו לוק בסון זוכה על ידי כל השופטים שבחנו את התיק".
הבמאי שלקח הפסקה בת ארבע שנים עושה קאמבק בבימוי הדרמה DogMan, שצפויה לעלות בבכורה עולמית בפסטיבל ונציה.