לאחר ההחלטה להעניק את פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול לשחקן עודד קוטלר החלו לזרום הברכות ובמקביל ביקורות מגורמים בימין ותגובות זועמות המתייחסות ל""נאום הבהמות" של קוטלר מ-2015.
2 צפייה בגלריה
עודד קוטלר
עודד קוטלר
עודד קוטלר
(צילום: אוראל כהן)
"פרס לעודד קוטלר משמעו מתן פרס לפילוג ישראל", צייצה ח"כ מירי רגב, שהייתה שרת התרבות כאשר קוטלר נשא את דבריו נגד מפלגתה. "הענקת פרס ישראל לעודד קוטלר אינה אלא יריקה בפרצופם של מרבית אזרחי ישראל. האיש אשר קרא לנו עדר של בהמות מלחכות קש וגבב, המייצג יהירות התנשאות ושיסוי, אינוי יכול להתהדר בפרס ישראל. בושה".
ח"כ ישראל כץ צייץ אף הוא נגד ההחלטה: "פרס ישראל לבהמה הזה, שמכנה 30 מנדטים של בוחרי ליכוד בשם עדר בהמות? אתם השתגעתם?"
ח"כ שלמה קרעי המשיך את הקו התקיף של אנשי הליכוד וצייץ: "זו חרפת ישראל לתת את פרס ישראל לאיש הבזוי הזה. זהו פרצופה של הממשלה הרעה הזו. שנאה, קיטוב, רוע. תתביישו לכם!".
2 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"יריקה בפרצופם של מרבית אזרחי ישראל". מירי רגב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אולם על אף הזעם של גורמים בימין, היו גם מי שבירכו על ההחלטה להעניק את הפרס לקוטלר. שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "עודד קוטלר הוא מהדמויות המובילות בתרבות הישראלית ויש לו זכויות רבות בה. את הפרס הוא יקבל בזכות פעילותו הענפה והמשמעותית כמייסד תיאטראות והיותו במאי, מחזאי שחקן וסופר מוכשר. חלק מאמירותיו הפוליטיות היו לא ראויות והסתייגתי מהן אז כמו גם עכשיו. צר לי מאוד שהתנצלותו עליהן בעבר אינה עומדת בעינה".
אמנים אשר ליוו את קוטלר ועבדו איתו במהלך הקריירה ארוכת השנים שלו בירכו אף הם. "אני ממש מברכת את עודד קוטלר בהתרגשות גדולה", אמרה רבקה מיכאלי ל-ynet. "הוא מסמל בשבילי את החשיבה העצמאית, יצירתיות של איש תיאטרון, הוא כתב וביים. הוא סמל להרבה מאוד אנשי תיאטרון. בשיקולים האם לקבל פרס או לא, שופטים אותו על פי ההישג האמנותי שלו, מה הוא תרם לקהילה...דעות פוליטיות הן גוון לאישיות וליצירה אבל בסך הכל קנה המידה הוא מה אתה תרמת לקהילה שאתה חי בתוכה. האנשים לא היו צריכים להיפגע כי הוא לא קרא להם בהמות, כמו שהלבישו את המזוזות על יאיר גרבוז, הוא לא התכוון לפגוע בציבור. הוא דיבר על הליכה עיוורת, אולי היה יכול היה לחפש ביטוי יותר מוצלח אבל אני לא חושבת שהוא קרא לאנשים בהמות״.
השחקנית גילה אלמגור, אשר כיכבה לצידו בהצגות רבות ומלווה את פעילותו מאז הקים קוטלר בצעירותו את תיאטרון "קלעים", הוסיפה: "בירכתי את עודד. הוא ראוי מאוד. הגיע הזמן".