וויל סמית׳ התייצב לראשונה מול המצלמות כדי להתנצל בפני כריס רוק על האירוע יוצא הדופן והזכור מטקס האוסקר שנערך השנה, כשסמית׳ סטר לקומיקאי לאחר ששלח הערה מעליבה לאשתו ג׳יידה פינקט סמית׳.
2 צפייה בגלריה
וויל סמית׳ וכריס רוק
וויל סמית׳ וכריס רוק
וויל סמית׳ וכריס רוק
(צילום: AP, Caroline McCredie/GettyimagesIL)
ארבעה חודשים חלפו מאז הרגע ההוא, ומאז הספיק סמית׳ לשלוח מספר התנצלויות, אך הן היו כתובות - הערב (ו׳) הוא העלה לכל החשבונות שלו ברשתות החברתיות התנצלות מצולמת, בה אמר בין היתר: ״אני כאן ברגע שתרגיש שאתה מוכן לדבר איתי״.
״פניתי לכריס והמסר שקיבלתי ממנו שהוא לא מוכן לדבר, וכשזה יקרה, הוא יפנה אליי״, סיפר סמית׳. ״אז אני אגיד לך, כריס, שאני מתנצל. ההתנהגות שלי לא הייתה מקובלת ואני כאן ברגע שתרגיש מוכן לשוחח״.
סמית׳ גם התייחס לעובדה שלא התנצל על במת האוסקר כשקיבל את הפרס לשחקן הראשי על תפקידו ב״משפחה מנצחת״: ״הייתי מעורפל לחלוטין באותם רגעים, הכול מטושטש לי בראש״.
״ראיתי ריאיון עם אמא של כריס״, הוא המשיך. ״וזה אחד הדברים לגבי אותו רגע שלא הבנתי, לא חשבתי כמה אנשים נפגעו מהפעולה שלי. אז אני רוצה להתנצל בפני אמא של כריס, אני רוצה להתנצל בפני המשפחה של כריס, במיוחד בפני טוני רוק (אחיו הצעיר של כריס). היו לנו יחסים נהדרים. טוני רוק היה חבר קרוב. ואלו יחסים שכנראה אי אפשר לתקן יותר״.
בעקבות מעשיו של סמית׳, הוא התפטר מהאקדמיה ובהמשך גם הושעה ל-10 שנים מהשתתפות בטקסים שלה.
2 צפייה בגלריה
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
רגע הסטירה
(צילום: AFP)
עוד אמר סמית׳: ״ביליתי את שלושת החודשים האחרונים בניסיון להבין את המורכביות והניואנסים של מה שקרה. אני לא הולך לנסות לפרוק את כל זה עכשיו, אבל אני יכול לומר לכם שלא היה חלק ממני שחשב שזו הייתה הדרך והצורה הנכונה להתנהג באותו רגע״.