וויל סמית' התפטר לפנות בוקר (שבת) מהאקדמיה האמריקנית לקולנוע בעקבות התקרית בטקס האוסקר, בה סטר למגיש והקומיקאי כריס רוק לאחר שהאחרון העליב את אשתו ג'יידה פינקט סמית'.
2 צפייה בגלריה
וויל סמית'
וויל סמית'
לקח אחריות והתפטר. וויל סמית'
(צילום: gettyimages)
סמית', שהתפטרותו מהאקדמיה התקבלה, שיחרר הצהרה לתקשורת בה בין היתר טען כי יקבל כל עונש נוסף שהארגון יטיל עליו ומוכן להתמודד עם ההשלכות של המקרה. "הדברים שעשיתי בטקס האוסקר היו מזעזעים, כואבים ואין להם תירוץ", הוא כתב בין היתר.
הכול על פרשת וויל סמית' והסטירה:
"הרשימה של אלו בהם פגעתי היא ארוכה וכוללת את כריס, המשפחה שלו, הרבה מחבריי ואלו היקרים שלו, כל מי שנכח באולם והקהל שצפה בטקס בבית", כתב השחקן. "בגדתי באמון של האקדמיה. אני גזלתי מהמועמדים והזוכים האחרים את ההזדמנות לחגוג ולפאר את העבודה המדהימה שלהם. הלב שלי נשבר".
"אני רוצה לשים את הפוקוס על אלו שמגיעה להם תשומת הלב על ההישגים שלהם ולאפשר לאקדמיה לשוב לעבודה המדהימה שהיא עושה כדי לאפשר ליצירתיות ולאמנות של תעשיית הקולנוע לפרוח", עוד נכתב. "שינויים לוקחים זמן ואני מחויב לעבוד כדי להבטיח שאני לעולם לא ארשה לאלימות להגיע על חשבון היגיון".
בינתיים, באקדמיה עדיין בוחנים את הנושא ונשיא האקדמיה דייויד רובין מסר בתגובה: "אנו נמשיך להתקדם עם ההליכים המשמעתיים שלנו נגד מר סמית' ופעולותיו, שהפרו את תקנות ההתנהגות של האקדמי, לקראת הפגישה הבאה שלנו ב-18 באפריל".
2 צפייה בגלריה
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
האירוע שעורר סערה. סמית' סוטר לכריס רוק
(צילום: AFP)
ההתפטרות של סמית' הגיעה יומיים לאחר שראשי האקדמי נפגשו כדי לפתוח בהליכים משמעתיים נגד השחקן – ולפי תקנון ההתנהגות של הארגון העונש הצפוי על מעשיו הוא השעיה או סילוק, כך שלאחר התפטרותו טרם ברור האם יהיה עונש נוסף.
אגב, רק ארבעה שחקנים בעבר סולקו מהאקדמיה – הארווי ויינשטיין, רומן פולנסקי, ביל קוסבי וקרמיין קארידי, שקיבל את העונש לאחר שהפיץ עותקים של סרטים רבים בצורה פיראטית.
הכול החל כאמור במהלך טקס האוסקר, כשלפני ההכרזה על הזוכה בפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר, כריס רוק שלח הערה מעליבה לעברה של ג'יידה ("לא יכול לחכות לראות אותך בג'י-איי ג'יין 2"), שבשנים האחרונות גילתה כי היא סובלת ממחלה שגורמת לה לנשירת שיער. ההערה הזו גרמה לסמית' עצמו לקום ממקום מושבו ולסטור לרוק, כשלאחר מכן צעק עליו "שמור את השם של אשתי מחוץ לפה המז***ן שלך".