השחקן זוכה האוסקר ג'יימי פוקס מואשם שתקף מינית אישה, כך דווח אמש (ד'). התקיפה התרחשה לכאורה במנהטן באוגוסט 2015, והתובעת, ששומרת על אנונימיות, אמרה כי התקיפה התרחשה בפינה מבודדת בטרקלין בר-מסעדה Catch NYC לאחר שהיא וחבר פנו לכוכב הקולנוע והצטלמו איתו.
2 צפייה בגלריה
ג'יימי פוקס
ג'יימי פוקס
ג'יימי פוקס
(צילום: AP)
עוד נאמר כי פוקס החלה למשש את האישה, והכניס את ידיו מתחת לבגדיה בניגוד לרצונה עד שחברה מצא את שניהם, קטע את המפגש בין השניים ופנו ללכת משם.
נציגיו מטעמו של השחקן טרם הגיבו על התביעה, לפיה התובעת מבקשת פיצויים שעוד לא נקבעו.
פוקס הוא אחד הסלבריטאים המתוקשרים שהואשמו לאחרונה בנושא עוולות מיניות, זאת במסגרת חוק במדינת ניו יורק המאפשר הגשת תביעות מסוג זה לבית המשפט אפילו אם חל עליהן חוק ההתיישנות. המועד האחרון לחלון הגשת תלונות מסוג זה מסתיים בסוף החודש.
2 צפייה בגלריה
ג'יימי פוקס
ג'יימי פוקס
ג'יימי פוקס
(צילום: AP)
אמש נודע כי אקסל רוז, סולן להקת גאנז אנד רוזס, מואשם אף הוא בתקיפה מינית כאשר דוגמנית ושחקנית בשם שילה קנדי מאשימה את המוזיקאי הנודע שתקף אותה ב-1989, כשעל פי הטענות "משך אותה וגרר אותה בשערה" לאחר שזו סירבה להשתתף בשלישייה עימו ועם אישה נוספת.
שמות אחרים שנתבעו ברקע החוק כוללים את השחקנים ראסל ברנד וביל קוסבי, מפיק הסרטים לשעבר הארווי ויינשטיין, נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, והראפר דידי - שהגיע להסדר יום לאחר שהזמרת קאסי הגישה נגדו תביעה.
לאורך הקריירה שלו ג'יימי פוקס זכה בארבעה פרסי גראמי ופרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר לשנת 2004 על תפקידו בסרט "ריי".
בחודש אפריל השחקן אושפז בבית החולים באטלנטה אחרי שהתמודד עם "סיבוך רפואי", כך על פי פוסט שפרסמה בתו קורין פוקס. "למרבה המזל, הודות לטיפול מהיר של הצוות הרפואי, הוא נמצא בדרך הבטוחה להחלמה. אנחנו יודעים כמה הוא אהוב ומעריכים את התפילות שלכם. המשפחה מבקשת פרטיות במהלך הזמן הזה", היא כתבה בזמנו.
חודשים ספורים לאחר שאושפז בבית החולים, הכוכב פרסם סרטון ברשתות החברתיות בו הודה לכל מי שהתפלל עבורו: "אני חוזר ואני יכול לעבוד ואני מודה לכל למי שמאפשר לי לעבוד. אני אוהב את כולם ואת כל האהבה שקיבלתי".