שנתיים אחרי שפרסמה התנצלות על האופן שבו תיארה אוטיזם בסרט הדרמה שלה "מיוזיק" משנת 2021, סיה חשפה שהיא עצמה אובחנה לאחרונה עם אוטיזם. הזמרת והיוצרת התארחה בפודקאסט Rob Has A Podcast ואמרה: "אני על הרצף, ואני בהחלמה ומה שזה לא יהיה. קורים הרבה דברים".
2 צפייה בגלריה
סיה
סיה
סיה
(צילום: Joel Ryan/Invision/AP )
סיה בת ה-47 התראיינה אצל פיינליסטית "הישרדות" האמריקנית, קרוליין וויגר, ופירטה בנוגע להתפתחויות האישיות האחרונות שלה מאז שקיבלה את האבחון. "במשך 45 שנים הרגשתי כאילו שאני 'חייבת ללכת ללבוש את החליפה האנושית שלי', ורק בשנתיים האחרונות הפכתי לגרסה המלאה של עצמי", אמרה. אומנם ניתן לזהות סממנים של הרצף האוטיסטי בשלבי ילדות מוקדמים, אך הטווח הרחב של הרצף משאיר מקום גם לאבחונים בגילים מאוחרים.
"אף אחד לא יכול להכיר ולאהוב אותך כשאת מלאה בסודות וחיה בבושה", הוסיפה הזמרת. "כשאנחנו יושבים בחדר מלא באנשים זרים ומספרים להם את הסודות העמוקים, האפלים והמבישים ביותר שלנו, וכולם צוחקים יחד איתנו, בפעם הראשונה בחיינו אנחנו לא מרגישים כמו חתיכות זבל. אנחנו מרגישים שרואים אותנו בזכות מי שאנחנו, ואז בעצם, אנחנו יכולים להתחיל לצאת אל העולם ופשוט לפעול כבני אדם עם לבבות ולא להעמיד פנים".
בשנת 2021 יצא סרט הדרמה של סיה "מיוזיק", שמספר על יחסיהן של צעירה שעוברת גמילה מסמים, בכיכובה של קייט הדסון, ואחותה-למחצה האוטיסטית, בגילומה של השחקנית והרקדנית מאדי זיגלר, ששיתפה פעולה עם סיה שנים רבות. סיה הצהירה כי יצרה את הסרט מתוך אהבה לקהילה האוטיסטית, אך מגיבים בטוויטר ובהם נציגים של ארגונים למען אוטיסטים, טענו שהייצוג של הצעירה האוטיסטית נראה "מעליב" ו"בלתי מדויק".
2 צפייה בגלריה
מתוך "מיוזיק"
מתוך "מיוזיק"
מתוך "מיוזיק"
חלק גדול מהתגובות המעורבות שסיה קיבלה בזמנו על הסרט נגע בליהוקה של זיגלר לתפקיד נערה אוטיסטית אילמת. לאחר שהסרט היה מועמד לשני פרסי גלובוס הזהב, סיה פרסמה סדרה של התנצלויות בטוויטר בנוגע לליהוק - לפני שמחקה את חשבונה לחלוטין. אז הבטיחה כי תשנה את האזהרה שהופיעה בתחילת הסרט, לגבי הפרקטיקות המוצגות בו בנוגע לטיפול בילדים אוטיסטים והפנייה למרפאות רלוונטיות מוסמכות.